سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
سرپرست پایگاه میراث فرهنگی ماسوله: ماسوله بعنوان شهر کامل ایران برگزیده شد

سرپرست پایگاه میراث فرهنگی ماسوله: ماسوله بعنوان شهر کامل ایران برگزیده شد

سرپرست پایگاه میراث فرهنگی ماسوله اظهار داشت: از طرف نشریه بین المللی تخصصی A2 شهر تاریخی ماسوله در کنار شوشتر و یزد بعنوان شهر کامل ایران برگزیده شد.

به گزارش تور مسافرتی به نقل از مهر، محمد سنایی با اشاره به انتخاب ماسوله بعنوان شهر کامل، اظهار نمود: اولین رویداد انتخاب شهر کامل ایران توسط نشریه بین المللی تخصصی A۲ با حضور چهره های ملی و بین المللی حوزه معماری و شهرسازی در مرکز همایش های بین المللی سازمان اسناد و کتابخانه ملی تهران اجرا شد.
وی اضافه کرد: علاوه بر شهر ماسوله شهرهای شوشتر و یزد نیز عنوان «شهر کامل» ایران انتخاب و معرفی گشتند.
سرپرست پایگاه میراث فرهنگی ماسوله افزود: نشریه A۲ مفهوم پیشگامانه شهر کامل یا «پاراگون سیتی» را در قالب «شورای تعامل شهری» یا «مرکز مطالعات توسعه شهری و زندگی متعادل» معرفی می کند که هدف از آن برداشتن گام های عملی برای تحقق محیط مطلوب برای ساکنان در سراسر جهان است.
سنایی اضافه کرد: مطابق با تعریف ارائه شده، شهر کامل، شهری مدرن است که در آن گذشته و خاطرات شهر با سرزندگی و انرژی جریان حال آن پیوند خورده و در چنین شهری معماری، فضای عمومی، پایداری، عدالت اجتماعی در کنار سایر ابعاد و خاصیت های زندگی شهری دست به دست یکدیگر داده و فضایی را خلق می کنند که به تمامی مشکلات و مسائل شهر و ساکنان آن پاسخ دهد.
وی با اشاره به معیارهای ارزیابی شهرهای کامل، اظهار داشت: برخورداری از ایمنی و امنیت شهری، پشتیبانی و بهره بروی از سلامت جسمانی و روانی ساکنان، فرهنگ و خلاقیت، مؤلفه های توسعه پایدار، عدالت جنسیتی، بنگاه های خرد اقتصادی، حفاظت و احیای میراث شهری، انطباق پذیری شهری از مهم ترین مؤلفه های ارزیابی در قالب گونه بندی های اکو موزه، شهر موزه، شهر سبز، چند فرهنگی، تفریحی و گردشگری. قابل دسته بندی و تعریف است.