سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
وزیر کشور: حذف محدودیت سفر کشورهایی که اومیکرون را کنترل کردند

وزیر کشور: حذف محدودیت سفر کشورهایی که اومیکرون را کنترل کردند

به گزارش تور مسافرتی وزیر کشور اعلام نمود اومیکرون در هشت کشور آفریقایی که محدودیت سفر به این کشورها اعلام شده بود در شرایط کنترلی قرار دارند و برای همین محدودیت این کشورها برداشته شد.

به گزارش تور مسافرتی به نقل از مهر، احمد وحیدی در سی و یکمین نشست قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا که با حضور نمایندگان دستگاه ها در محل وزارت کشور برگزار شد؛ اظهار داشت: دستور کار اول نشست در ارتباط با مبحث محدودیت سفرهای خارجی از کشورهایی که دارای بیشترین درگیری با سویه اومیکرون داشتند و در این خصوص مقرر شد کشورهایی که در شرایط نرمال و کنترل شده این بیماری قرار دارند، محدودیت سفر حذف شود.
وی در این خصوص اظهار داشت: طبق آخرین گزارش های عرضه شده بیماری در هشت کشور آفریقایی که سابقا محدودیت سفر به این کشورها اعلام شده بود در شرایط کنترلی قرار دارد و برای همین محدودیت این کشورها برداشته شد.
وحیدی همینطور اظهار داشت: در مورد کشورهای اروپایی توافق شد که محدودیت ها برای دو کشور فرانسه و انگلیس با عنایت به ابتلای بالای بیماری ادامه یابد.
وزیر کشور در مورد کشورهای همسایه هم اظهار داشت: برای مسافران کشورهای همسایه به روال سابق تاکید بر داشتن دو دوز واکسن به همراه داشتن تست پی سی آر منفی است و می توانند با رعایت این دو اصل وارد کشور شوند.
وزیر کشور در بخش دیگری از سخنان خود به لزوم تقویت نظارت ها در مرزهای کشور اشاره نمود و اظهار داشت: در مبحث تردد از مرزهای زمینی تاکید بر رعایت جدی پروتکل ها و داشتن کارت واکسن است که باید به صورت جدی از جانب عوامل ناجا پیگیری شود.
وزیر کشور در ادامه به لزوم بازگشایی مدارس و دانشگاه ها اشاره نمود و اظهار داشت: با عنایت به درصد بالای تزریق واکسن در افراد بالای دوازده سال لزوم بازگشایی و حضوری شدن آموزش با رعایت پروتکلهای بهداشتی بیشتر از گذشته مطرح است.
وی افزود: در نشست امروز قرارگاه همینطور تاکید شد که دانشگاه ها و مراکز عالی آموزشی هم بخصوص در دوره های تحصیلات تکمیلی و در مبحث دفاع از رساله ها و رساله های تحقیقاتی حضوری برگزار گردد.
وحیدی همینطور در پاسخ به پرسش خبرنگاری در مورد این که با عنایت به عدم واکسینه شدن دانش آموزان مدارس ابتدایی، وضعیت آموزش این بخش چگونه خواهد بود؛ اظهار داشت: مدارس ابتدایی هم مثل سایر دوره ها باید حضوری برگزار گردد و در زمینه مسئله واکسیناسیون هنوز در سازمان جهانی بهداشت سفارش ای به تزریق به افراد زیر دوازده سال نشده و همینطور در داخل کشور هم در ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا تصمیمی راجع به واکسینه شدن این جمعیت اتخاذ نشده است.
وزیر کشور همینطور در مورد آخرین وضعیت طرح هوشمندسازی محدودیت ها هم اظهار داشت: این طرح حالا در فاز چهارم که حوزه حمل و نقل برون شهری است قرار دارد و البته روند اجرایی فاز اول تا سوم که به ترتیب دستگاههای اجرایی، حمل و نقل درون شهری و اصناف است به نحو مطلوبی در حال انجام می باشد.
وی در مورد برخورد با ناقضین دستورالعمل های بهداشتی هم اظهار داشت: در دستگاههای اجرایی پیشبینی شده که کارمندانی که واکسن نزده اند برای آنها مرخصی بدون حقوق لحاظ شود و همینطور در بخش حمل و نقل درون شهری هم به رانندگان پیامک تزریق واکسن ارسال شده که در صورت اجتناب از این امر برابر مقررات نمی توانند ادامه فعالیت داشته باشند.

منبع: