سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
در حاشیه دیدار متولیان گردشگری در نمایشگاه فیتور ۲۰۲۲ صورت گرفت؛ درخواست ایران از مسئولان فیتور برای اختصاص فضای بیشتر نمایشگاهی

در حاشیه دیدار متولیان گردشگری در نمایشگاه فیتور ۲۰۲۲ صورت گرفت؛ درخواست ایران از مسئولان فیتور برای اختصاص فضای بیشتر نمایشگاهی

تور مسافرتی: مسئولان ایرانی که در نمایشگاه گردشگری اسپانیا شرکت کرده بودند از مدیران فیتور خواستند مکان وسیع تری برای حضور تعداد بیشتری از صنوف گردشگری ایران در نمایشگاه سال آینده اختصاص داده شود.
خبرگزاری مهر _ گروه جامعه؛ نمایشگاه بین المللی گردشگری فیتور ۲۰۲۲ روز چهارشنبه در شهر مادرید اسپانیا افتتاح شده و تا سوم بهمن نیز ادامه دارد. در این نمایشگاه، ۱۰۷ کشور و ۷ هزار از شرکت های فعال در زمینه گردشگری حضور دارند. این نمایشگاه در سال ۲۰۲۱ با دو ماه تأخیر انجام شد که دلیل آن هم شیوع کرونا بود اما امسال این نمایشگاه درحالی انجام شد که ویروس اومیکرون شایع شده است.
با این وجود چهل و دومین دوره این نمایشگاه امسال با حضور پادشاه اسپانیا و وزیر صنعت و تجاری و گردشگری این کشور راه اندازی شد و در آن مسئولان مختلف اسپانیا حضور داشتند. نمایشگاه گردشگری فیتور امسال با هدف بهبود وضعیت گردشگری در جهان شروع به کار کرده و با وجود این که بصورت حضوری میزبان کشورهای مختلف است قالب آنلاین خودرا نیز حفظ نموده است. مسئولان برگزاری نمایشگاه پیش بینی کرده اند که در طول این ۵ روز میزبان حدود ۹۰ هزار بازدید کننده باشند نمایشگاهی که در سه روز اول میزبان متخصصان گردشگری و دو روز آخر میزبان عموم مردم خواهد بود.
ایران هم یکی از شرکت کنندگان در این نمایشگاه است و کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ایران امسال مسئول برگزاری پاویون ایران در نمایشگاه شده است. در روز افتتاحیه نمایشگاه نیز برخی از مسئولان ایرانی به این نمایشگاه رفته اند همچون عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، رییس کانون جهانگردی و مدیرکل سابق گردشگری داخلی. همین طور حسن قشقاوی سفیر ایران در اسپانیا این هیأت را همراهی می کند. هیأت ایرانی ضمن بازدید از غرفه ایران، دیدارهایی نیز با مسئولان سازمان جهانی گردشگری داشتند.
عصر پنجشنبه ۳۰ دی ماه ۱۴۰۰ در دومین روز نمایشگاه فیتور ۲۰۲۲ آنخل لوسادا فرناندز مدیر اجرائی نمایشگاه فیتور در غرفه جمهوری اسلامی ایران حضور یافت و با محمدحسین صوفی مدیرعامل کانون جهان گردی و اتومبیل رانی گفت و گو کرد. البته از این دیدار جزئیاتی منتشر نشده جز این که روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی چند جمله ای از این دیدار مهم را برای رسانه ها فرستاده است. در این خبر آمده که فرناندز عنوان کرده باتوجه به پاندمی اومیکرون و عدم حضور خیلی از کشورهای دنیا و همسایگان ایران حضور ایران در کنار شرکت های صاحب نام با تعداد زیادی از تور اپراتورها و نماینده صنوف جهان گردی ایران نشان از همت ستودنی مسئولان گردشگری ایران دارد که زمینه لازم را برای حضور نمایندگان صنوف جهان گردی در نمایشگاه فراهم کردند.
در این ملاقات صوفی نیز ضمن برشمردن اشتراکات فرهنگی ایران و اسپانیا و علاقمندی به توسعه همه صنایع به خصوص گردشگری با کشور اسپانیا از تلاش فرناندز در برگزاری نمایشگاه و حل مشکل پاویون ایران تشکر کرد و گفت: علاقه وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایران بر حضور جدی و تأثیر گذار در چنین رویدادهایی است.
او با بیان آمادگی برای حضور در چهل و سومین دوره فیتور، اضافه کرد: انتظار داریم که مسئولان نمایشگاه با اختصاص مکان وسیع تری زمینه حضور تعداد بیشتری از صنوف گردشگری ایران را در فیتور آینده فراهم آورند.
در ادامه دیدار مقامات ایرانی با مسئولان سازمان جهانی گردشگری، عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به همراه حسن قشقاوی سفیر جمهوری اسلامی ایران در اسپانیا با زوراب پولولیکاشویلی دبیرکل این سازمان بین المللی دیدار و گفت و گو کرد. پولولیکاشویلی قبل از این از ایران خواسته بود که برای ادامه ریاستش از او حمایت شود. ضرغامی در این دیدار با اشاره به این که گردشگری حق همه مردم دنیاست، اظهار داشت: امروز مؤثرترین عامل همگرایی ملت های دنیا، گردشگریست. ارتباط مستقیم مردم با یکدیگر خیلی از ذهنیت های منفی نسبت به روابط انسانی را از بین می برد و زمینه دوستی و خوش بینی را بین آحاد مردم فراهم می آورد. او همین طور درباب دهمین مجمع گردشگری شهری به میزبانی شهرداری تهران، کنفرانس گردشگری روستایی کردستان و کرمانشاه و اعطای بورس های آموزشی و ضرورت پشتیبانی دبیرکل از این برنامه ها سخن گفت. در ادامه دبیرکل سازمان جهانی گردشگری ضمن استقبال از پیشنهادهای طرف ایرانی، گفت: ایران از نظر ماهیت چند فرهنگی، قابلیت ها و ظرفیت های متنوع در حوزه انواع گردشگری یکی از قطب های اصلی گردشگری جهان شمرده می شود. او ایران را یک قدرت گردشگری عنوان نمود و اظهار داشت: ایران به لحاظ جایگاهی که در زمینه گردشگری و صنایع دستی دارد، می تواند سازمان جهانی گردشگری را در نیل به اهداف و برنامه هایش یاری کند. پولولیکاشویلی اهم اقدامات صورت گرفته در طول سالهای اخیر و دوران تصدی خود در امتداد توسعه گردشگری در سطح جهان را تشریح نمود و از آن جمله به موضوع گردشگری روستایی، گردشگری داخلی در درون کشورها، توسعه و ترویج آموزش های آن لاین خصوصاً با محوریت جوانان اشاره نمود. دبیرکل سازمان جهانی گردشگری همین طور نقش سامانه های دیجیتال در صنعت توریسم، گردشگری غذا و کمک به کشورهای عضو UNWTO برای جذب سرمایه گذاران در زمینه گردشگری را تشریح نمود اظهار داشت: اطمینان دارم این دیدار سرآغاز بزرگی برای تعمیق دوستی ها و همکاریهای ماست.

منبع: