سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
مهاجرت به امریکا

مهاجرت به امریکا

کشور ایالات متحده یکی از مهاجر‌پذیر ترین کشور های جهان به شمار می رود که سالانه تعدادی زیادی از مردم تصمیم به مهاجرت و دریافت اقامت آن را می گیرند.

مقدمه

کشور ایالات متحده یکی از مهاجر‌پذیر ترین کشور های جهان به شمار می رود که سالانه تعدادی زیادی از مردم تصمیم به مهاجرت و دریافت اقامت آن را می گیرند. اگر که شما نیز جزو این افراد هستید، ما به شما خواندن این مقاله را که قصد داریم در آن به بررسی سریع ترین روش های اخذ اقامت آمریکا بپردازیم، پیشنهاد می کنیم.

ایالات متحده‌ی آمریکا کشوری است که بیش از هر کشور دیگری در سراسر جهان مهاجر دارد. امروزه تخمین زده می شود که بیش از ۴۰ میلیون نفر جمعیتی که در ایالات متحده زندگی می کنند در کشور دیگری متولد شده اند که این میزان حدود یک پنجم از مهاجران کل جهان را تشکیل می دهد. اگر که شما نیز قصد دارید اقامت  دائم آمریکا را دریافت کنید و از بقیه‌ی عمر تان در کشوری آزاد و با کیفیت بالای زندگی لذت ببرید، با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید تا با بررسی سریع ترین روش های دریافت اقامت دائم و موقتی این کشور به شما در تصمیم گیری بهتر کمک کنیم.

 

✔️   شما همچنین در صورت تمایل به دریافت اطلاعاتی راجع به مهاجرت به این کشور نیز، می توانید به مطالعه‌ی مقاله‌ی "همه چیز راجع به مهاجرت به آمریکا" بپردازید.

 

دریافت اقامت آمریکا به صورت دائم (اقامت دائم امریکا)

آیا رویای زندگی در کشور ایالات متحده‌ی آمریکا را دارید؟ اگر که این طور است، مطمعناً در مورد گرین کارت، دروازه‌ی ورود به اقامت دائم این کشور شنیده اید. دارندگان گرین کارت می توانند بدون وجود هیچ محدودیتی در کشور ایالات متحده به زندگی، کار و تحصیل بپردازند. در ادامه‌ی این مقاله با ما باشید تا به بررسی پنج مورد از بهترین روش های اخذ اقامت دائم آمریکا یا گرین کارت بپردازیم. جهت اخذ مشاوره رایگان در زمینه روش های اخذ اقامت دائم امریکا به آدرس وب سایت www.royalapply.com مراجعه نمایید.

 

۱.   ازدواج (دریافت ویزای مهاجرتی مبتنی بر خانواده)

شما می توانید برای واجد شرایط بودن دریافت گرین کارت و یا اقامت آمریکا به صورت دائمی، توسط یکی از بستگان نزدیک تان که حداقل ۲۱ سال سن دارد و همچنین شهروند کشور ایالات متحده و یا مقیم دائم و قانونی این کشور است، حمایت مالی شوید. ازدواج کردن یک روش معمول برای انجام این استراتژی است، اما توجه داشته باشید که ازدواج شما باید واقعی باشد و صرفاً برای مقاصد مهاجرتی انجام نشود (به طور کلی هدف ازدواج مهم است).

 

ازدواج با یک شهروند و یا مقیم دائم کشور ایالات متحده، یکی از روش های اخذ اقامت آمریکا به شمار می رود

 

در واقع، اگر در مورد این روش مهاجرتی صحبت کنیم، دو نوع ویزای مهاجرتی مبتنی بر خانواده وجود دارد:

·      ویزای Immediate Relatives – این نوع ویزا بر اساس داشتن یک رابطه‌ی خانوادگی نزدیک با یک شهروند کشور ایالات متحده، مثل همسر، فرزند و یا والدین است.

·      ویزای Family Preference (اولویت خانوادگی) – این ویزا برای روابط خانوادگی خاص تر و دورتر با یک شهروند آمریکایی و همچنین برخی از روابط مشخص شده با یک مقیم دائم قانونی این کشور است.

 

۲.   سرمایه گذاری (دریافت ویزای سرمایه گذاری آمریکا)

در حال حاضر، برنامه‌ی سرمایه گذار مستقیم EB-5 به مهاجران سرمایه گذار این امکان را در دسترس قرار می دهد که با سرمایه گذاری حداقل ۵۰۰۰۰۰ دلار در مشاغل خود، به شرط ایجاد کردن ده شغل جدید، گرین کارت و اقامت آمریکا را دریافت کنند.

✔️   توجه داشته باشید که این روش دریافت اقامت، یک فرصت موقتی است و احتمالاً تا چند سال آینده بسته خواهد شد و همچنین مقدار پول سرمایه گذاری مورد نیاز نیز به احتمال زیاد به ۹۰۰۰۰۰ دلار خواهد رسید.

 

۳.   تحصیل در امریکا(دریافت ویزای تحصیلی یا دانشجویی امریکا)

شما می توانید با دریافت ویزای تحصیلی یا دانشجویی، با تحصیل در کالج های ایالات متحده و دریافت مدارک لیسانس و یا فوق لیسانس، اقامت آمریکا را دریافت کنید. دریافت این اقامت به این صورت است که شما باید ابتدا پس از فارغ التحصیلی خود یک مجوز کار یک ساله، به نام "آموزش عملی اختیاری" دریافت کنید. پس از گذشت یک سال، از رئیس خود درخواست می کنید که شما را برای دریافت ویزای کار H1B نامزد کند. سپس، باز از رئیس خود بخواهید که از وزارت کار آمریکا برای صدور گواهینامه‌ی کار درخواست کند ( این گواهینامه ثابت می کند که هیچ کارگر آمریکایی ای آماده، مایل و یا قادر به پذیرش شغل مورد نظر نیست). سپس بعد از انجام شدن این اعمال، از طریق وزارت امنیت داخلی، خدمات شهروندی و یا مهاجرت ایالات متحده می توانید برای دریافت گرین کارت خود اقدام کنید.

مسلماً در نگاه اول این یک جاده‌ی طولانی، پر پیچ و خم و پر از عذاب به نظر می رسد، اما ممکن است که تنها گزینه‌ی ممکن برای بسیاری از متقاضیان باشد، به خصوص برای کسانی که مهارت لازم را دارند اما پول کمی برای سرمایه گذاری دارند و همچنین خانواده ای در ایالات متحده ندارند.

 

دریافت ویزای تحصیلی یا دانشجویی، یکی از ابتدایی ترین قدم ها برای دریافت اقامت دائم کشور آمریکا

 

۴.   ویزای کاری امریکا (دریافت ویزاهای کاری)

شما در این استراتژی دریافت اقامت، باید یا برای دریافت ویزای کار H1B درخواست دهید و سپس از طریق اخذ گواهی کار (همانطور که در مثال تحصیلی بالا توضیح داده شد)، گرین کارت خود را دریافت کنید، و یا اینکه برای دریافت یک گرین کارت فوق العاده‌ی کارگری EB-2 (EB-2 extraordinary worker green) درخواست دهید.

 

۵.   ویزای لاتاری امریکا

درخواست گرین کارت آمریکا تحت قرعه کشی سالانه‌ی لاتاری، که در آن هر سال ۵۵۰۰۰ فرد متقاضی برای مهاجرت به ایالات متحده انتخاب می شوند، یکی دیگر از روش های دریافت اقامت آمریکا به صورت دائمی است.

 

دریافت اقامت آمریکا به صورت موقتی

دلایل زیادی برای انجام سفر کوتاه مدت به کشور ایالات متحده وجود دارد، چه می خواهد برای تفریح، تجارت و تحصیل باشد و یا چه برای کار موقت. شما برای دریافت اقامت آمریکا به صورت موقتی نیاز به دریافت ویزاهای کوتاه مدت دارید. این ویزاهای کوتاه مدت که به آن ها "ویزاهای غیرمهاجرتی" نیز گفته می شود، به دارندگان خود تا زمانی که اقامتشان به صورت موقتی باشد و تاریخ خروج شان نیز تاریخ مشخصی باشد، این امکان را می‌دهند که برای انجام کار های خاصی از کشور ایالات متحده دیدن کنند.

ما در ادامه به بررسی ویزاهای کوتاه مدتی که افراد می توانند به وسیله‌ی آن ها اقامت موقتی آمریکا را دریافت کنند خواهیم پرداخت.

 

ویزاهای موقتی کشور آمریکا

 

·      ویزاهای کاری

ویزاهای کاری کشور ایالات متحده، برای افرادی صادر می شوند که قصد دارند برای کار کردن در مدت زمان مشخصی به آمریکا بیایند. این نوع ویزاها نمی توانند دائمی و یا نامحدود باشند، به این صورت که معمولا فصلی و یا موقتی هستند.

برای دریافت این نوع ویزا، کارفرمایی که قصد دارد کارگر خارجی ای را در ازای کار کردن در شغلی مشخص حمایت مالی کند، به دادخواستی نیاز دارد که باید از قبل آن را به مقامات ایالات متحده درخواست دهد. سپس یک دادخواست تایید شده نیز باید توسط کارگر برای دریافت ویزای کار غیر مهاجرتی ارسال شود.

 

دریافت ویزای کاری، یکی از روش های دریافت اقامت موقتی کشور آمریکا محسوب می شود

 

·      ویزاهای تحصیلی

کشور ایالات متحده‌ی آمریکا به وسیله‌ی عقد قرارداد با بسیاری از مؤسسات آموزشی و برنامه های تحصیلی مشهور جهانی، سالانه ده ها هزار دانشجو را جذب این کشور می کند. شامل ویزای اف وان F1 می باشد، که طی آن فرد تا پایان دوره تحصیلی اجازه حضور در کشور امریکا را دارد. و ویزای جی J ، نوع دیگری از ویزای تحصیلی است که فرد متقاضی برای گذراندان یک دوره آموزشی، که به صورت تحصیلات تکمیلی است، اجازه ورود به خاک امریکا را پیدا می کند.

 

·      ویزای بازدید کننده

بازدیدکنندگان کشور ایالات متحده می توانند برای مقاصد گردشگری و یا برای شرکت در تجارت های موقت، مانند بازدید از شرکت ها، سمینار ها، کنفرانس ها و… ، به وسیله‌ی دریافت ویزای بازدیدکننده یا به اصطلاح visitor visa به آمریکا بیایند.

 

·      ویزای توریستی امریکا

ویزای توریستی امریکا یا Visitor Visa یکی دیگز از انواع ویزاهای اقامت موقت امریکا به مشار می رود که برای افرادی صادر می شود که به صورت موقت قصد مهاجرت به امریکا را دارند و در فرد تا زمان مقرر، اجازه حضور در خاک امریکا را دارد. البته شهروندان برخی از کشورها برای اقامت موقت در امریکا، نیازی به  دریافت ویزا ندارند و تا ۹۰ روز اجازه حضور در خاک ایالات متحده امریکا را دارند.

 

 

موسسه‌ی مهاجرتی رویال اپلای با به کارگیری وکلایی باتجربه و مشاورانی کارآزموده آماده‌ی ارائه‌ی مشاوره در زمینه‌ی طرح های استارتاپی، پورتفولیو و بیزینس پلن، و همچنین پیشنهاد بهترین مسیر و بهترین مقاصد سفر با توجه به امکانات، شرایط و روحیه شما می باشد. شما می توانید در ارتباط با اخذ اقامت آمریکا و یا سایر کشور ها، با مشاوران این موسسه در ارتباط باشید.

 

عناوین مختلف مقاله:

–     اخذ اقامت آمریکا: چگونگی و شرایط اخذ اقامت دائم برای ایرانیان

–     اقامت در آمریکا ۲۰۲۲✔️شرایط اقامت امریکا برای ایرانیان✔️

–     اقامت امریکا| روش های مهاجرت به امریکا اقامت و گرین کارت آمریکا

–     اخد اقامت آمریکا و بررسی انواع اقامت در آمریکا

–     صفر تا صد اخذ اقامت دائم امریکا در سال ۲۰۲۲

–     اقامت آمریکا از طریق روش های مختلف در سال ۲۰۲۲

–     راحت ترین روش اخذ اقامت امریکا در سال ۲۰۲۲

–     اقامت آمریکا ۲۰۲۲✔️راهنمای جامع شرایط و هزینه ها✔️

آسان ترین راه  اخذ اقامت امریکا در سال