سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
فاطمی خبر داد؛ ظرفیت پذیرش توریست در ۸ استان کامل شد

فاطمی خبر داد؛ ظرفیت پذیرش توریست در ۸ استان کامل شد

به گزارش تور مسافرتی مدیر کل گردشگری داخلی از تکمیل شدن ظرفیت اقامتی ۸ استان کشور آگاهی داد و اظهار داشت: پیشنهاد ما جایگزین کردن شهرهایی است که در آنها هنوز ظرفیت اقامتی وجود دارد.

به گزارش تور مسافرتی به نقل از مهر، مصطفی فاطمی مدیر کل گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی در نشست خبری ستاد سفرهای نوروزی که امروز در سالن فجر ارگ آزادی برگزار شد، اظهار داشت: هم اکنون ظرفیت مراکز اقامتی مجاز استانها را احصاء کرده ایم و می دانیم چه حجمی مسافر در استانها وجود خواهد داشت. استانهای بوشهر، خراسان رضوی، فارس، خوزستان و گیلان و مازندران، هرمزگان و یزد ظرفیت اقامتی شأن بیشتر از ۸۰ درصد گزارش شده است. سفارش ما برای انجام سفرهای نوروزی به تعدادی از شهرهای استانهای گردشگری بعنوان شهرهای جایگزین است.
وی اضافه کرد: استانهای توریست پذیر با حجم زیادی از سفرها در نوروز مواجه می شوند اما مراکز اقامتی تعدادی از شهرها کمتر رزرو شده است. سفارش ما سفر به این شهرهاست. چون هم ظرفیت اقامتی در آنها وجود دارد و هم می توان از جاذبه ها بهتر بهره گرفت. استانهای البرز، تهران، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، سمنان و کرمان. استان تهران جزو استان هایی است که پایین ترین رزرو مراکز اقامتی در نوروز را دارد و می تواند بهترین فرصت برای گردش باشد.
وی افزود: ما کوشیدیم ظرفیت های اسکان را در کشور به حداکثر برسانیم. کرونا همراه مردم در سفرهای نوروزی است اما این را هم باید در نظر بگیریم که مردم دو سال است به سفر نرفته اند و از تأسیسات گردشگری هم استفاده نشده است. پس از عید هم ماه رمضان را در پیش خواهیم داشت. خیلی از این مراکز نیاز به مرمت و بازسازی داشته اند. بدین سبب تلاش شده از همه امکانات برای نوروز استفاده گردد.
امدادرسانی به خودرو های آفرود
فاطمی اشاره کرد: ۲۲۵ قطار مسافربری با ۲۲۴ هزار صندلی و ۲۶ هزار صندلی پرواز، ۱۲۴ هزار ظرفیت اسکله گردشگری، ۲۸۴۰ ظرفیت شناور گردشگری و ۱۴ هزار صندلی اتوبوس در کنار سایر مجموعه حمل و نقل عمومی خدمات رسانی می کنند. کانون اتومبیل رانی و جهانگردی نیز اپلیکیشن خودرا راه اندازی کرده است و می تواند به آسانی و در کمترین زمان امدادرسانی به خودرو ها را انجام دهد. همین طور ۸۹۰ پایگاه امداد خودرویی در کشور داریم. ضمن این که برای نخستین بار امدادرسانی به خودرو های آفرود در دستور کار قرار گرفته است. در ادامه یحیی نقی زاده مدیر کل نظارت، ارزیابی خدمات گردشگری تاکید کرد: بازدیدهای میدانی از تأسیسات گردشگری انجام شده است. نظارت ها بر نوع آمادگی و نرخ های مصوب و اطمینان از اجرای پروتکل ها و انجام واکسیناسیون عوامل خدمات رسان انجام شده است. برای نخستین بار اکیپ های تخصصی را برای نظارت در این عرصه اعزام کردیم. امروز نخستین گروه به استانها اعزام می شود تا بصورت مستقیم شکایاتی که مردم مطرح نمودند را بصورت نامحسوس نظارت نماییم. اقدامات ما شامل ارزیابی، تحلیل و اعمال مقررات در زمینه تأسیسات گردشگریست. تفاهمنامه ای با یکی از اپراتورهای تلفن همراه در این جلسه تفاهم نامه همکاری میان معاونت گردشگری و یکی از اپراتورهای تلفن همراه به امضا رسید. این تفاهم نامه که به مدت پنج سال اعتبار دارد، خدمات مورد نیاز گردشگران را در قالب های مختلف تهیه و توزیع می نماید. در این زمینه همین طور معاون گردشگری اظهار داشت که ما نیازمند توسعه زیرساختهای ارتباطی گردشگری هستیم این شرکت نیز در امتداد ایفای مسئولیت اجتماعی در این عرصه به گردشگری کمک می نماید. قائم مقام این شرکت نیز اظهار داشت که پلت فرم های لازم برای گردشگری و تعامل با بخش های وزارت خانه ایجاد خواهد شد تا گردشگران و هم وطنان بتوانند از خدمات مد نظر وزارت بصورت آنلاین استفاده کنند. این مساله شامل هر سرویس هوشمند دیجیتال و یا سیمکارت هایی برای گردشگران خواهد بود. وی افزود: هم اکنون گردشگران زمانی که به ایران می آیند با تعرفه متفاوت سیمکارت دریافت می کنند که این نرخ و بسته ها با بقیه افراد متفاوت می باشد. ما درحال تعامل هستیم تا بدانیم از چه راه هایی می توان مشکل احراز هویت گردشگران ورودی را برای دریافت سیمکارت حل کرد.

منبع: