سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
خاموشی قبل از موعد چراغ های اکسپو دوبی

خاموشی قبل از موعد چراغ های اکسپو دوبی

چراغ های هر اکسپوی جهانی در انتهای تاریخ برگزاری آن، رأس ساعت صفر خاموش می شود تا اختتام ۶ ماه گردهمایی ۲۰۰ ملت مختلف اعلام شود؛ این اتفاق اما برای اکسپوی دوبی چند روز مانده به انتهای آن و به احترام زمین نیز تجربه شد.
به گزارش تور مسافرتی به نقل از ایسنا، شامگاه گذشته، همزمان با آیین نمادین ساعت زمین (خاموشی خودخواسته چراغ های برق در ساعت ۲۰: ۳۰ به وقت محلی هر نقطه از کره خاکی، به مدت یک ساعت و برای نفس کشیدن زمین) اکسپوی دوبی ۲۰۲۰ هم از این قاعده مستثنا نماند و خاموشی خودخواسته را قبل از خاموشی اصلی در چند روز دیگر، تجربه نمود.
البته با توجه به این که سایت اکسپو به سبب همزمانی با آخرین شنبه تعطیل در روزهای برگزاری، حضور چشم گیر جمعیت را تجربه می کرد، این خاموشی تنها در نقطه هایی خاص صورت گرفت؛ همچون میدان محوری الوصل با گنبد عظیم همیشه فعال و نورانی اش.
هرچند اماراتی ها بلافاصله بعد از به انتها رسیدن ساعت احترام به زمین، چنان نورافشانی گسترده ای به راه انداختند که انگار قرار بود جبران مافات شود.
این اولین بار بود که آیین نمادین «ساعت زمین» با یک اکسپو تلاقی می یافت؛ چونکه تقویم رسمی و عمومی برگزاری هر اکسپو جامع جهانی از اواسط اردیبهشت تا اوایل آبان ماه است اما در این دوره، به سبب برگزاری آن در یکی از کشورهای حوزه خلیج فارس، تصمیم بر این شد که این دوره، از نهم مهر تا یازدهم فروردین سال بعد، برگزار شود؛ همین طور یک سال تاخیر در شروع این دوره از اکسپو به سبب همه گیری ویروس کرونای جدید، موجب شد که اکسپوی دوبی ۲۰۲۰ همچنان در سال ۲۰۲۲ درحال برگزاری باشد.
اکسپو جامع جهانی بعدی سال ۲۰۲۵ میلادی در ژاپن برگزار می شود.
آیین نمادین ساعت زمین/اکسپوی دوبی/منبع عکس اینترنت