سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
با از دست دادن مشترکین؛ جنگ اوکراین و تورم آمریکا درآمد نتفلیکس را کم کرد

با از دست دادن مشترکین؛ جنگ اوکراین و تورم آمریکا درآمد نتفلیکس را کم کرد

به گزارش تور مسافرتی تداوم جنگ در اوکراین و افزایش رقبا سبب شده شرکت آمریکایی نتفلیکس از کاهش قابل توجه درآمدهای خود خبر دهد.

به گزارش تور مسافرتی به نقل از رویترز، نتفلیکس تصریح کرده تورم در آمریکا، جنگ در اوکراین و رقابت شدید منجر به کاهش مشترکان آن برای نخستین بار در بیشتر از یک دهه گذشته شد. این شرکت ضررهای عمیق تری را پیشبینی کرده که نشان دهنده تغییر ناگهانی شرایط شرکتی چندرسانه ای است که در طول همه گیری کرونا شکوفا شده بود.
این شرکت اعلام نموده که در سه ماهه اول سالجاری میلادی ۲۰۰ هزار مشترک خویش را از دست داده است. پیشبینی اولیه نتفلیکس مبتنی بر افزایش ۲.۵ میلیون مشترک طی این مدت بوده است. تعلیق خدمات نتفلیکس در روسیه بعد از تهاجم به اوکراین منجر به از دست دادن ۷۰۰۰۰۰ عضو آن شد.
تداوم این رویدادها سبب شد ارزش سهام نتفلیکس در روز سه شنبه ۲۶ درصد سقوط کند و حدود ۴۰ میلیارد دلار از ارزش خویش را از دست بدهد. شرکت نتفلیکس از ژانویه به این سو تقریباً نیمی از ارزش خویش را از دست داده است.
کاهش تعداد مشترکان، نتفلیکس را وادار کرده تا به تقلید از رقبای موفق تر مانند HBO Max و Disney+، نسخه ای ارزان تر از خدمات خویش را همراه با تبلیغات عرضه نماید.

منبع: