سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
معرفی معاملات P2P

معرفی معاملات P2P

در دنیای رمز ارزها توکن NFT به ارزی گفته می ‌شود که بلاکچین اختصاصی خود را ندارد، این توکن از فناوری بلاکچین برای ارتباط با دارایی های دیجیتال منحصر به فرد استفاده می کند که قابل تعویض نمی باشد.

متاورس چیست؟  

متاورس (metaverse) توصیفی از یک دنیای جدید کاملاً دیجیتال و فراتر از دنیایی است که در آن زندگی می کنیم. یک دنیای واقعیت مجازی که در آن کاربران می توانند با هم تعامل داشته باشند، بازی کنند و چیزها یا فعالیت هایی را مانند دنیای واقعی تجربه نمایند.

اصطلاح متاورس برای نخستین بار در زمان نمادین سایبرپانک نیل استفنسون Snow Crash که در سال ۱۹۹۲ منتشر شد مورد استفاده قرار گرفت و به عنوان یک قلمرو خیالی مشترک توصیف می ‌شود که در سراسر شبکه جهانی فیبر نوری در دسترس عموم قرار می‌گیرد.

با شروع اپیدمی COVID-19، علاقه به متاورس برانگیخته شد و افرادی که به صورت آنلاین کار می کردند، مشتاق به افزایش تکنیک هایی برای واقعی تر کردن تماس های آنلاین خود شدند. در جولای ۲۰۲۱ مارک زاکربرگ فاش کرد که قصد دارد نسخه پیشرفته تری از فیسبوک بسازد که شامل حضور اجتماعی، کار اداری و سرگرمی است و نام فیس بوک را در ۲۸ اکتبر ۲۰۲۱ به متا تغییر داد که نشان دهنده تعهد مهم ترش برای ایجاد یک محیط مجازی معروف به متاورس است.

در دنیای متاورس مباحثی همچون نحوه عملکرد متاورس، سکه (کوین)، توکن، کیف پول متاورس، استارت آپ های متاورس بلاکچین و پروژه های متاورس کریپتو (رمزارز) مورد توجه می باشند.

 

نحوه عملکرد متاورس در بلاک چین

متاورس به طور کلی در دو نوع پلت فرم تقسیم می شود، اولین گروه شامل استفاده از توکن ‌های غیرقابل تعویض (NFT) و ارزهای دیجیتال برای ایجاد استارت ‌آپ ‌های متاورس مبتنی بر بلاک چین است و گروه دوم از متاورس به طور کلی برای توصیف جهان های مجازی است که در آن افراد ممکن است برای کسب و کار یا بازی و … با هم در ارتباط باشند. افرادی که زمین ها و دارایی های مجازی را بر روی پلتفرم های مبتنی بر بلاکچین می‌خرند یا معامله می کنند، باید از ارزهای دیجیتال استفاده کنند، برای مثال برای خرید و فروش دارایی های مجازی به توکن های رمزنگاری مبتنی بر اتریوم نیاز دارند. نمونه‌ هایی از متاورس ‌ها و پروتکل ‌های کریپتو که عناصر متاورس را در خود جای داده ‌اند عبارتند از Decentraland، Cryptovoxels، Alien Worlds، Axie Infinity و The Sandbox.

متاورس هنوز در حال توسعه بوده و به سرعت در حال گسترش می باشد. با این حال، نکته اصلی این است که برای پشتیبانی و به فعالیت رساندن یک متاورس کاملاً کاربردی، بلاک چین و دارایی‌ های رمزنگاری باید نقش مهمی در اجرای آتی آن داشته باشند.

 

توکن NFT

در دنیای رمز ارزها توکن NFT به ارزی گفته می ‌شود که بلاکچین اختصاصی خود را ندارد، این توکن از فناوری بلاکچین برای ارتباط با دارایی های دیجیتال منحصر به فرد استفاده می کند که قابل تعویض نمی باشد. این توکن های غیر قابل تعویض با رمز ارزهای معروفی مانند بیت کوین، اتریوم و … تفاوت ‌های زیادی دارند، زیرا این ارزها دارای قابلیت جابجایی می باشند اما توکن های غیرقابل تعویض NFT این قابلیت را ندارند.

 

آشنایی با معاملات p2p

یکی از راه های آسان جهت مبادله ارزهای دیجیتال، استفاده از مبادله همتا به همتا (P2P) می باشد که از این نوع مبادله می توان برای تجارت محلی یا بین المللی ارزهای دیجیتال استفاده کرده و درآمد کسب نمود.

امروزه سرمایه گذاران از سراسر جهان مشتاق تجارت در دنیای رمزارزها، به سرعت در حال گسترش بوده و در نتیجه، تعداد زیادی از مبادلات بلاک چین به وجود آمده است. معاملات p2p (Peer-to-Peer) شکل غیرمتمرکز مبادله توکن های رمزنگاری است که به خریداران و فروشندگان اجازه می دهد تا قبل از انتقال روی قیمت توکن مذاکره کنند.

 

روش ترید اسپات (معاملات نقطه ای)

در این روش همانطور که از نام آن پیداست، معاملات نقدی در بازار نقدی با قیمت لحظه ای انجام می شود. با روش اسپات اساساً یک معامله با قیمت درخواستی و پیشنهادی فوری که فعالان بازار درخواست می کنند، انجام می شود.

 

روش ترید مارجین (تجارت تضمینی)

معاملات مارجین بر خلاف معاملات اسپات بوده و برای وارد شدن به یک موقعیت، نیازی به داشتن کل مبلغ معامله نیست. در روش مارجین برای خرید و فروش و معامله دارایی، از سرمایه ‌ای که توسط شخص ثالث تامین و فراهم می ‌شود، می توان بهره گرفت.

 

تفاوت‌ روش اسپات و مارجین

نحوه عملکرد ترید در بازار اسپات به این صورت است که در آن کوین ها به طور مستقیم به پول نقد، استیبل کوین ‌ها مانند تتر یا سایر رمزارزها مثل بیت ‌کوین تبدیل می شوند اما در بازار مارجین این روند پیچیده ‌‌تر و پرریسک ‌تر بوده اما میزان سود حاصله نیز در مقابل پذیرفتن این ریسک بیشتر در معامله، بسیار بیشتر می باشد.