سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
همزمان با هفته میراث فرهنگی و صنایع دستی؛ نمایشگاه دست سازه های بانوان کاشمری

همزمان با هفته میراث فرهنگی و صنایع دستی؛ نمایشگاه دست سازه های بانوان کاشمری

تور مسافرتی: کاشمر ـ رئیس اداره میراث و صنایع دستی کاشمر اظهار داشت: همزمان با هفته میراث فرهنگی و صنایع دستی با حضور ۲۳ گروه از بانوان فعال در صنایع دستی این شهرستان نمایشگاه دست سازه ها راه اندازی شد.

به گزارش تور مسافرتی به نقل از مهر، رضا یوسفی ظهر شنبه در حاشیه افتتاح نمایشگاه دست سازه های بانوان که با حضور نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه شهرستان، فرماندار و برخی از مسئولین و علاقه مندان به صنایع دستی برگزار شد، اظهار نمود: همزمان با هفته میراث فرهنگی و صنایع دستی امروز با حضور ۲۳ گروه از بانوان فعال در صنایع دستی به همت مرکز آفرینش های صنایع دستی و گردشگری گنجینه هنر گُرد آفرید نمایشگاه دائمی آموزش و فروش محصولات در پارک بانوان کاشمر راه اندازی شد.
رئیس اداره میراث فرهنگی و صنایع دستی اظهار داشت: نمایشگاه در فضایی ۳۰۰ مترمربعی با همراهی شهرداری کاشمر با هدف آموزش، ترویج و تولید صنایع دستی ویژه بانوان افتتاح شد.
یوسفی اضافه کرد: اکنون در شهرستان کاشمر ۸۰۰ نفر از بانوان در ۱۰۰ رشته صنایع دستی فعال می باشند.
وی با اعلان اینکه در شهرستان ۸۰ درصد از کسب و کارهای صنایع دستی مربوط به بانوان است؛ اشاره کرد: باتوجه به مکان اختصاصی پارک بانوان امیدواریم توجه به آموزش و خرید صنایع دستی در سبد خانوارها قرار گیرد.
رئیس اداره میراث فرهنگی و صنایع دستی با اعلان اینکه اداره ها می توانند با تأمین هدایای خود از دست سازه های هنرمندان به خوبی از این صنایع حمایت کنند، اظهار داشت: با پشتیبانی از دست سازهای صنایع دستی می توانیم در ترویج و معرفی فرهنگ و آئین ها موفق باشیم.
وی اعلام نمود: جهت پشتیبانی از صنایع دستی و مشاغل خانگی یک میلیارد و ۱۷۲ میلیون تومان تسهیلات به متقاضیان شهرستان کاشمر و کوهسرخ پرداخت گردید که از این مقدار ۸۷۰ میلیون تومان مربوط به شهرستان کاشمر بود.
یوسفی با اعلان اینکه رشته های مختلف صنایع دستی در شهرستان کوهسرخ فعال می باشند که باید برای معرفی و ترویج آموزش این صنایع تلاش نماییم اظهار داشت: پارچه بافی، فرت بافی، گلیم بافی، پلاس و لته بافی از مهم ترین صنایع دستی شهرستان کوهسرخ است.