سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
استاندار همدان خبرداد: جذب نیروی متخصص در موزه منطقه ای غرب کشور

استاندار همدان خبرداد: جذب نیروی متخصص در موزه منطقه ای غرب کشور

به گزارش تور مسافرتی همدان استاندار همدان با اشاره به اینکه جذب نیروی انسانی متخصص موزه منطقه ای غرب کشور در دستور کار است، اظهار داشت: در صدد هستیم تا هر چه زودتر نیروهای متخصص و تحصیلکرده جذب این مجموعه پرارزش شوند.
به گزارش تور مسافرتی به نقل از ایسنا، علیرضا قاسمی فرزاد سه شنبه سوم خردادماه در حاشیه بازدید از موزه منطقه ای غرب کشور و موزه هگمتانه، بیان نمود: موزه منطقه ای غرب کشور و مخزن امن اقدام ارزشمندی است که با اعتبارات ملی و استانی حمایت های تام و تمام را از آن داریم.
وی افزود: برای جذب هر تعداد نیروی انسانی که میراث فرهنگی استان لازم بداند پیگیری های لازم را انجام می دهیم تا نیروهای خبره، متخصص و تحصیلکرده جذب شوند.
قاسمی فرزاد افزود: در طول یکی دو سال آینده مجموعه فاخری از آثار و میراث گرانبهای فرهنگی را در استان خواهیم داشت که می تواند تاریخ و تمدن بشر و انسانیت را به خوبی معرفی نماید.
وی در ادامه مطرح کرد: امروز به علت خشکسالی، کشاورزی نمی تواند مثل گذشته رونق داشته باشد و امکان دارد صنعت هم به تحول عمیقی نیاز داشته باشد ازاین رو در این شرایط میراث فرهنگی و گردشگری می تواند پا بگیرد و روی سایر صنایع سایه بیندازد.
استاندار همدان درباره اهمیت و ارزش مجموعه هگمتانه هم اظهار نمود: این مجموعه پرارزش بخشی از تاریخ تمدن و میراث نیاکان ما و جز افتخارات همدان به حساب می آید که سالهای پیش باید مورد توجه بیشتری قرار می گرفت.
قاسمی فرزاد ضمن اشاره به این که یکی از پایه های اساسی هر کشور و ملت قدمت، پیشینه و آثار گرانبهای فرهنگی و علمی آن است، اظهار داشت: وجود تاریخ کهن مبین هویت دیرینه ای است که نسل به نسل به دست ما رسیده و بعنوان یک هویت در راه زمان رنگ اعتقادی و مذهبی به خود گرفته است.
وی افزود: شواهد و قراین نشان داده است ایرانی ها قبل از اسلام موحد بودند و در دوران اسلامی هم رنگ اعتقادی جلای خاصی به آثار هنری آنها داده است و در تلالو این فرهنگ غنی دینی و اسلامی آثار گران بهایی خلق و دانشمندان بزرگی تربیت شدند.
قاسمی فرزاد با اشاره به اینکه میراث فرهنگی بعنوان پایه و اساس تمدن باید مورد توجه ویژه قرار گیرد، خاطرنشان کرد: خوشبختانه این مورد سال هاست در کشور مورد توجه قرار گرفته و در سطح جهانی هم بایستی مطرح و ثبت گردد.
وی ضمن اشاره به این که در طول سالهای قبل تلاش هایی برای ثبت جهانی هگمتانه صورت گرفته است، تشریح کرد: سال جاری هم اقدامات خوبی در این حوزه انجام شد، در جهت ثبت جهانی هگمتانه موانعی باید رفع گردد که جلساتی با مشاور وزیر میراث فرهنگی و صاحبنظران این حوزه، برگزار و نتایج خوبی هم حاصل شد.
استاندار همدان در انتها تصریح کرد: همه توان و امکانات استان را برای ثبت جهانی هگمتانه به کار گرفته ایم.

منبع: