سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
اعلام شرایط صدور ویزای ایران در جام جهانی قطر

اعلام شرایط صدور ویزای ایران در جام جهانی قطر

تور مسافرتی: معاون گردشگری شرایط صدور ویزای ایران را برای شرکت کنندگان در جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر که قصد سفر به ایران را دارند، تشریح نمود.
به گزارش تور مسافرتی به نقل از روابط عمومی معاونت گردشگری، علی اصغر شالبافیان اظهار داشت: بر طبق دستورالعمل صادرشده، اتباع کشورهایی که تیم های فوتبال آنها موفق به صعود به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر شده اند، می توانند درخواست روادید یک دفعه ورود، دوبار ورود و گوناگون با مدت اعتبار دوماهه و مدت اقامت ۲۰ روز (رایگان) کنند. شرایط این بخش ثبت درخواست روادید جام جهانی ۲۰۲۲ قطر اعلام شده است.
او افزود: اتباع تمام کشورها (به غیر از برخی از کشورها که در بندهای “و” و “ز” آمده است) در صورت ارائه بلیت از مبداء دوحه می توانند درخواست روادید یک دفعه ورود، دوبار ورود و گوناگون با مدت اعتبار دوماهه و مدت اقامت ۲۰ روز (رایگان) کنند. ثبت درخواست روادید جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و درج تصویر بلیت در سامانه (در محل در نظر گرفته شده) همچون شرایط این بند مطرح گردیده است.
او افزود: در بند ج این دستورالعمل آمده است «اتباع تمام کشورها (به غیر از برخی از کشورها که در بندهای “و” و “ز” آمده است) در صورت ارائه نامه از وزارت ورزش کشور متوقف فیه خود در خصوص گواهی شرکت فرد متقاضی می توانند روادید یک دفعه ورود، دوبار ورود و گوناگون با مدت اعتبار دوماهه و مدت اقامت ۲۰ روز (رایگان) درخواست کنند. شرایط تحقق این امر با دو ضابطه ثبت درخواست روادید جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و نیز درج تصویر گواهی از وزارت ورزش کشور خود در سامانه (در محل در نظر گرفته شده) مورد تایید است.
شالبافیان اظهار داشت: طبق بند «د» دستورالعمل لغو روادید در صورت ارائه یادداشت رسمی توسط وزارت خارجه کشور متوقف فیه و یا نمایندگی های سیاسی و کنسولی خارجی در ایران در خصوص اعلام شرکت فرد یا افراد متقاضی می توانند روادید گوناگون با مدت اعتبار دوماهه با مدت ۲۰ روز (رایگان) درخواست کنند. شرایط تحقق این مساله ثبت درخواست روادید جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و نیز درج تصویر یادداشت رسمی به زبان های فارسی و زبان مدنظر کشور خود در سامانه (در محل در نظر گرفته شده) اعلام شده است.
معاون گردشگری اضافه کرد: در بند «ه» این دستورالعمل اتباع کشورهایی که بوسیله عبور (ترانزیت) تمایل به شرکت در جام جهانی قطر را دارند با ارائه مدارک لازم (در سامانه روادید) می توانند روادید گوناگون با مدت اعتبار دو ماهه با مدت ۲۰ روز (رایگان) دریافت نمایند.
شالبافیان همین طور اظهار داشت: منطبق بر بند «و» اتباع کشورهای افغانستان، پاکستان، هندوستان، بنگلادش، سومالی، کلمبیا، اردن و سریلانکا از این تسهیلات مستثنی بوده و تابع شرایط روادید جهانگردی خواهند بود.
او افزود: در بند «ز» اتباع کشورهای آمریکا، انگلستان و کانادا از این تسهیلات مستثنی بوده و روند دریافت روادید این اتباع بوسیله درخواست قبلی و انجام بررسی های لازم در این خصوص خواهد بود.
معاون گردشگری اظهار داشت: شرایط صدور ویزا برای شرکت کنندگان در جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر برای سفر به ایران از طرف وزارت امور خارجه بمنظور اطلاع رسانی نهادهای ذی ربط و آگاهی بخشی دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری، فعالان گردشگری، شرکت های حمل و نقل، خطوط هوایی و نیز اتباع خارجی متقاضی شرکت در رویداد مورد اشاره و تارنمای نمایندگی و هر جامعه هدفی که زمینه سفر آنان به کشور وجود دارد، اعلام شده است.

منبع: