سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
کتاب مخاطرات سفر و بیماری های شایع منتشر گردید

کتاب مخاطرات سفر و بیماری های شایع منتشر گردید

تور مسافرتی: دومین کتاب از نشر نوسده با عنوان مخاطرات سفر و بیماری های شایع به نویسندگی مرتضی نادی در ۱۷۶ صفحه و ۸ فصل منتشر گردید.

به گزارش تور مسافرتی به نقل از مهر، در مقدمه ناشر، رسالت این کتاب، سفر بی خطر مسافران معرفی شده و ایمنی در مسافرت اهم موضوعی است که در آن مورد توجه قرار می گیرد. از آنجائیکه نویسنده، تجربه بالایی در امداد و نجات گردشگران کوهستان دارد کمبودها و الزامات این مهم را به خوبی شناسایی می کند؛ نادی در مقدمه به انواع سفرهای جذاب و مخاطرات ذیربط آنها اشاره دارد و هدف از خلق این محتوا را به یادماندنی تر و لذت بخش تر کردن سفر می داند.
او در این کتاب در کنار زرق و برق مقاصد مختلف، خطرات بالقوه را گوشزد کرده و بر مخاطرات پیشبینی شده بخصوص از جانب سازمان جهانی بهداشت توجه می دهد.
در فصل اول این کتاب به ۳۳ نکته ایمنی و کاربردی در مسافرت همچون مدارک، الزامات مراودات، محموله های ممنوعه و … پرداخته شده است. گروه بندی مسافران در دسته های مختلفی از قبیل، ماجراجو، محقق، سالمند، کم توان و…. و تمهیدات هر یک در مسافرت در فصل دوم آورده شده و فصل سوم به روش های مختلف حمل و نقل و ملاحظات سلامت و ایمنی در آنها اختصاص دارد.
بیماری های شایع سفر نظیر حصبه، مالاریا، وبا، هپاتیت A، تب مالت و … راه های انتقال و مهارت های پیشگیرانه ی آنها در چهارمین فصل و انواع مخاطرات طبیعی و بیماری های سفر به نقاط مختلف کوهستانی در فصل پنجم مورد توجه قرار دارند. فصل ششم به مخاطرات رویارویی با حیوانات با عنایت به پهنه سفر و نقشه ی پراکندگی آنها در راه و مقصد می پردازد. مخاطرات سفر به مناطق بیابانی و شرایط بقا در مواقع مختلف جوی در فصل هفتم و مخاطرات سفر به مناطق جنگلی و هشدارهای جلوگیری از صدمه های محتمل در آخرین فصل درج شده اند.
این کتاب اولین مجلد با محوریت مخاطرات و بیماری های شایع در مسافرت در حوزه گردشگری ایران است. نویسنده امید دارد با مطالعه این مطالب از بروز خیلی از مخاطرات کاسته و زمینه ساز سفرهای ایمن تر شود.
محتوای به روز این کتاب با پژوهش در منابع و بررسی دستورالعمل های منتشرشده از جانب سازمانهای مسئول جهانی_ به شرح مندرج در منابع کتاب_ ساخته شده است.
علاقه مندان می توانند برای خرید آنلاین این کتاب از سراسر ایران با مبلغ ۲۰۰ هزار تومان به وبسایت فصلنامه میراث و گردشگری گیلگمش به آدرس www.gilgameshmag.com یا اینستاگرام به آدرس gilgameshmagazine رجوع کنند.

منبع: