سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
رالی خزر تا خلیج فارس با حضور ۱۰ کشور

رالی خزر تا خلیج فارس با حضور ۱۰ کشور

تور مسافرتی: کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ایران از برگزاری رالی بین المللی گردشگری «خزر تا خلیج فارس» در اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۲، همزمان با روز ملی خلیج فارس آگاهی داد.
به گزارش تور مسافرتی به نقل از روابط عمومی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی، این رالی گردشگری با حضور خودرو های دودیفرانسیل و موتورسیکلت های مسافرتی بالای ۲۵۰ سی سی از ۱۰ کشور اروپایی و آسیایی به مدت یک هفته برگزار می شود.
اتومبیل های شرکت کننده در این رویداد بین المللی با هماهنگی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی از مرزهای مختلف وارد ایران خواهند شد و بعد از گردهمایی در حاشیه دریای خزر، این رالی را به سمت آب های خلیج فارس ادامه می دهند.
استانهای گیلان، قزوین، تهران، اصفهان، فارس و هرمزگان در راه عبور شرکت کنندگان این رالی قرار دارد و همزمان، از اماکن تاریخی، فرهنگی و گردشگری شهرها و جاذبه های طبیعی شهرها و مناطق مختلف این استانها بازدید خواهند شد تا شرکت کنندگان خارجی بعد از آشنایی با طبیعت و تمدن کهن ایران، سفیرانِ «ایران امن؛ با شکوه و زیبا» در کشورهای مبدأ خود باشند.
مراسم اختتامیه این رالی گردشگری، همزمان با روز ملی خلیج فارس در جزیره کیش و در کنار سواحل خلیج فارس با معرفی نفرات برگزیده که با رعایت اصول صحیح رانندگی، احترام به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی، شیوه نقشه خوانی صحیح و مهارت مسیریابی، کمترین امتیاز منفی را به ثبت رسانده اند، برگزار می شود.
معرفی جاذبه های گردشگری، تاریخی و فرهنگی در کریدور حمل و نقل شمال به جنوب، ترویج فرهنگ رانندگی ایمن در امتداد کاهش تصادفات جاده ای، توسعه کارهای اتومبیلرانی در سطح کشور، توسعه سفرهای مسؤولانه و همین طور گرامیداشت روز ملی خلیج فارس از با اهمیت ترین اهداف برگزاری این رالی بین المللی گردشگری خواهد بود.
اطلاعات بیشتر درباره ی این رالی گردشگری را از پایگاه اطلاع رسانی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی به آدرس www.taci.ir و همین طور وب سایت اختصاصی دبیرخانه رالی گردشگری خزر تا خلیج فارس به آدرس www.Khazartakhalijfars.com می توان دریافت کرد.

منبع: