سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
قائم مقام وزیر میراث فرهنگی: ایجاد تسهیلات سفر ارزان برای همه اقشار جامعه از رویکردهای دولت سیزدهم است

قائم مقام وزیر میراث فرهنگی: ایجاد تسهیلات سفر ارزان برای همه اقشار جامعه از رویکردهای دولت سیزدهم است

به گزارش تور مسافرتی، خراسان رضوی قائم مقام وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اظهار داشت: ایجاد تسهیلات برای سفر ارزان و امکان اقامت برای همه اقشار از رویکرد های دولت سیزدهم است.

علی دارابی در حاشیه افتتاح یک هتل در مشهد اظهار داشت: در دوران پساکرونا مساله اصلی گردشگریست و مدیران و سرمایه گذاران تاسیسات گردشگری نقش مهمی دراین زمینه دارند.

قائم مقام وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اضافه کرد: قهرمانان دوره دفاع مقدس رزمندگان بودند و قهرمانان امروزی کارآفرینان و خدمت رسانان به زوار. از همین رو باید موانع را از سر راه سرمایه گذاران برداریم چونکه سرمایه گذاری در زمینه گردشگری مانند ساخت هتل موجب ایجاد اشتغال و ارزش افزوده اقتصادی می شود.

انجمن خیرین میراث فرهنگی به زودی فعالیت خودرا شروع می کند

قائم مقام وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به اینکه حفظ میراث فرهنگی به نهضت مردمی نیاز دارد، اظهار داشت: انجمن خیرین میراث فرهنگی که در وزارت کشور به ثبت رسیده، فعالیت خودرا شروع می کند.

وی با اشاره به بازدید از عملیات مرمت و احیای بازار تاریخی فرش و بازار سرشور مشهد اظهار داشت: بازار فرش مشهد که قدمتی ۸۰۰ ساله دارد، توسط اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی و سایر نهادها همچون شهرداری و فرمانداری مشهد بازسازی، مرمت، حفظ و احیا می شود.

دارابی افزود: برخی از آثار تاریخی کشف شده در این محدوده در آب انبار موجود از عهد ناصری در قالب موزه به معرض نمایش گذاشته خواهد شد. قسمتی از بازار سرشور که مرمت شده بسیار زیبا و دلنشین شده و شرایط محیطی مناسبی پیدا کرده است.

قائم مقام وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اشاره کرد: آنچه در دولت سیزدهم و مدیریت ضرغامی اهمیت دارد، این است که از میراث فرهنگی صیانت نماییم و گره از مشکلات مردم باز نماییم.

دارابی اشاره کرد: میراث فرهنگی با توسعه هم راه است و مزاحم توسعه نیست و این مهم را ما در عمل انجام خواهیم داد.

قائم مقام وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اعلان اینکه در خراسان رضوی آثار تاریخی فراوان و بزرگی وجود دارد، اضافه کرد: حرم مطهر رضوی در صدر همه آثار تاریخی قرار دارد و امیدواریم با همکاری تولیت آستان قدس رضوی، استانداری خراسان رضوی و دیگر دستگاه های اجرائی خدمات بهتری را به مردم ارائه نماییم.

دارابی درباب نقش حفظ و احیای بازار تاریخی فرش مشهد در حفظ و احیای بناها و بافت تاریخی مشهد اظهار داشت: آثار تاریخی ما را خطر جدی ریزش تهدید می کند، در صورتیکه طی سالهای قبل با مضیقه بودجه و امکانات مواجه بوده است. علاوه بر این که خطر زلزله و دیگر حوادث غیر مترقبه آثار تاریخی را تهدید می کند، اگر به آثار تاریخی رسیدگی نکنیم، تغییر کاربری غیرقانونی و غیر اصولی به بافت تاریخی بصورت جدی لطمه می رساند.

وی بر ضرورت اجرای مسئولیت اجتماعی توسط نهادها تاکید و اظهار داشت: در زمینه حفظ میراث فرهنگی به نهضت مردمی نیاز است چون مردم در بافت های تاریخی زندگی و کار می کنند، باید این ۲ را به هم پیوند داده و یک نهضت بزرگ مردمی را راه اندازی نماییم.

دارابی اظهار داشت: در این جهت به زودی انجمن میراث فرهنگی که در وزارت کشور به ثبت رسیده، فعالیت خودرا شروع خواهدنمود که امیدواریم با کمک خیران داخل و خارج کشور حمایت های معنوی گسترده ای را برای صیانت از میراث فرهنگی همراه داشته باشیم.

بر اساس گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی وی با اعلان اینکه حالا در دوران پساکرونا، گردشگری یکی از پیشران های رشد و توسعه کشورها همچون ایران خواهد بود، اظهار داشت: گردشگری ایران بر مدار میراث فرهنگی است و بناها و ابنیه تاریخی مورد بازدید گردشگران قرار می گیرد، تلاش همکاران ما بر این است که این مهم محقق شود.

منبع: