سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
بررسی استفاده از فرصت اقتصادی جام جهانی – ۱ ظرفیت های جام جهانی برای گردشگری بوشهر

بررسی استفاده از فرصت اقتصادی جام جهانی – ۱ ظرفیت های جام جهانی برای گردشگری بوشهر

به گزارش تور مسافرتی، برگزاری جام جهانی ۲۰۲۲ در قطر فرصت خوبی است تا استان هایی مثل بوشهر که کمترین فاصله را با این کشور دارند، بتوانند سهمی در این رویداد مهم ایفا کنند.
خبرگزاری مهر – گروه استان ها: بار دیگر قرعه به نام قاره آسیا افتاده و بیست ودومین دوره جام جهانی فوتبال (۲۰۲۲) از ۲۰ نوامبر تا ۱۸ دسامبر ۲۰۲۲ (۲۹ آبان تا ۲۷ آذر ۱۴۰۱) در قطر برگزار می گردد. ۳۲ تیم حاضر در مسابقات جام جهانی قطر تکلیف گروههای خویش را می دانند و با عنایت به معرفی گروههای هشت گانه درحال برنامه ریزی برای انجام دیدارهای تدارکاتی و آمادگی حضور پرقدرت در این مسابقات هستند. این دوره از مسابقات جام جهانی برای ایران و ایرانیان یک تفاوت خاص دارد و آن هم برگزاری مسابقات در کشوری همسایه و در نزدیک ترین فاصله با ایران است که بعنوان یک فرصت خوب قابل استفاده می باشد. استان بوشهر نسبت به دیگر استان ها شرایط ویژه تری دارد و آن هم قرار گرفتن در نزدیک ترین فاصله با کشور قطر است بگونه ای که بندر دیر در استان بوشهر در فاصله ۱۶۰ کیلومتری بندر الرویس قطر قرار گرفته است. نزدیکی بنادر دو کشور این فرصت را فراهم می کنند که بخشی از نیازهای قطر در دوره جام جهانی و ماه های قبل و پس از آن از راه بندر دیر تأمین شود و البته بخشی از تماشاگران و مسافران جام جهانی هم می توانند از راه استان بوشهر و از مسیر دریایی به قطر بروند. استفاده از فرصت های جام جهانی برای استان بوشهر نیازمند ایجاد زیرساخت های مناسب است؛ زیرساخت هایی که باید هم برای استقرار شناورها فراهم گردد و هم این که پایانه های مسافری و تجهیزات گمرکی مجهز در بنادر مستقر شود. استفاده از فرصت جام جهانی استاندار بوشهر در گفتگو با خبرنگار مهر عنوان کرد: استان بوشهر در کمترین فاصله از کشور قطر قرار دارد و در همین راستا برنامه ریزی شده تا از فرصت های جام جهانی بهترین استفاده را ببریم. احمد محمدی زاده بیان نمود: استان بوشهر از دیرباز با کشورهای حاشیه خلیج فارس مراودات تجاری داشته و الان هم باید این سابقه درخشان تاریخی احیا شده و این روابط بیشتر از پیش گسترش یابد. وی به نزدیکی بنادر استان بوشهر همچون بندر دیر به بنادر کشور قطر اشاره نمود و افزود: این قرابت و نزدیکی بین بنادر استان بوشهر و بنادر کشور قطر فرصت خوبی را برای توسعه روابط فراهم نموده است. استاندار بوشهر خاطرنشان کرد: به منظور استفاده بهتر و بیشتر از فرصت های جام جهانی در قطر اقدامات و برنامه ریزی هایی در استان بوشهر صورت گرفته که همچون آنها میتوان به تقویت زیرساخت های بندری برای انتقال بار و مسافر اشاره نمود.
وی ایجاد پایانه مسافری را یکی از اقدامات مهم و تأثیرگذار دانست و افزود: با وجود ظرفیت های فراوانی که در شهرستان دیر وجود دارد، نزدیکی به قطر و برگزاری جام جهانی در این کشور فرصت های جدیدی را برای ما فراهم ساخته است. محمدی زاده با اشاره به اینکه بندر دیر به لحاظ جغرافیایی نزدیک ترین مکان به بندر الرویس قطر است تصریح کرد: هیئت قطری از بندر دیر بازدید کرده و فرصت های این بندر برای هیئت تجاری قطر تشریح شده و دنبال گسترش روابط طرفین هستیم. وی ضمن اشاره به این که بندر دیر و قطر در واقع دو مکمل یکدیگر هستند عنوان کرد: زیرساخت های بندر دیر برای توسعه صادرات ابتدا به کشور قطر و بعد بحرین و مناطق دیگر در جنوب خلیج فارس روز به روز تقویت و قوی تر می شود. راه اندازی پایانه مسافری در بندر دیر مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن اشاره به نزدیک شدن به زمان برگزاری جام جهانی قطر عنوان کرد: تلاشهای گسترده ای به منظور استفاده از فرصت جام جهانی برای استان بوشهر صورت گرفته است. طرح پایانه بین المللی مسافربری دریایی در بوشهر با هدف خدمت رسانی به مسافران جام جهانی ۲۰۲۲ فوتبال در قطر کلید خورده است محمد شکیبی نسب از توسعه زیرساخت های بندری در استان اطلاع داد و بیان نمود: تعمیرات اساسی پایانه بین المللی مسافری و گردشگری دریایی اجرایی شده که نقش مهمی در جابجایی مسافران خواهد داشت. وی از ساخت چهار پست اسکله رمپ در دیر و ساخت پایانه و محوطه سازی بندر دیر اطلاع داد و تصریح کرد: طرح پایانه بین المللی مسافربری دریایی در بوشهر با هدف خدمت رسانی به مسافران جام جهانی ۲۰۲۲ فوتبال در قطر کلید خورده است.
انتقال مسافران در راه بوشهر – دوحه مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر اضافه کرد: بخش دریایی پایانه بین المللی مسافربری دریایی استان در ایام اخیر به پایان رسیده و بخش خشکی آن هم تا پیش از آغاز جام جهانی آماده می شود. وی اظهار داشت: تابحال چندین کشتی مسافربری و رورو پسنجر به عرضه خدمات در راه بوشهر – دوحه برای ایام برگزاری جام جهانی اعلام آمادگی کردند. شکیبی نسب ضمن اشاره به این که بندر دیر از نظر مسافت دریایی کمترین مسافت با بندر الرویس کشور قطر دارد و بازاری برای این بندر فراهم گشته است افزود: پروژه نصب دستگاه ایکس ری در جهت کنترل ورود و خروج کالاهای ترانزیتی با اعتبار هزار میلیاردریال در بندر دیر راه اندازی شد. استفاده از فرصت جام جهانی معاون وزیر راه و شهرسازی در مراسم افتتاح پروژه های هفته دولت در استان بوشهر عنوان کرد: بوشهر دارای سابقه تاریخی در ارتباط با کشور قطر است و در همین راستا به دنبال احیای ارتباطات و مراودات دو کشور هستیم. علی اکبر صفایی ضمن اشاره به آغاز بازسازی ترمینال مسافری دریایی بندر بوشهر تصریح کرد: در حالیکه این پروژه به یک سال زمان نیاز دارد، تلاش می نماییم که ظرف مدت دو ماه این طرح را تکمیل و به بهره برداری برسانیم. وی ضمن اشاره به طراحی اسکله شناور و ثابت برای کشتی های بزرگ کروز برای فعالیت در این راه خاطرنشان کرد: پیشرفت های خوبی صورت گرفته و امیدواریم بزودی شاهد ساخت و بهره برداری از این شناورها باشیم. مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی تصریح کرد: برنامه های بسیار خوبی برای بندر دیر بعنوان یکی از قطب های صادراتی کشور به قطر مد نظر قرار گرفته است که تلاش می شود از این فرصت ها به بهترین شکل استفاده گردد.

منبع: