سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
معاون گردشگری واکنش نشان داد طرح مجلس خدمات سفر را گران می کند

معاون گردشگری واکنش نشان داد طرح مجلس خدمات سفر را گران می کند

به گزارش تور مسافرتی، معاون گردشگری اظهار داشت: طرح مجلس درباره ی «توسعه و مانع زدایی از صنعت برق کشور» رویکرد حمایتی نداشته و تصویب نهایی و ابلاغ آن، سبب افزایش شایان توجه تعرفه های این بخش شده است.
به گزارش تور مسافرتی به نقل از وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، علی اصغر شالبافیان با اشاره به اینکه وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بمحض اطلاع از این طرح، مکاتبات و رایزنی های خودرا با هدف پشتیبانی از صنعت گردشگری آغاز نموده است، تصریح کرد: صنعت گردشگری در سالهای اخیر از بحران های متعددِ اثرگذار بر این صنعت، لطمه های زیادی را متحمل شده است و خصوصاً در دوران شیوع ویروس کرونا و استمرار شرایط پاندومی، تاب آوری این صنعت و کسب وکارهای فعال در آن به شدت کم شده است.
او بیان کرد: باتوجه به اینکه صنعت گردشگری به عنوان یک بخش اقتصادی پیشران، دارای اثرات مستقیم و غیرمستقیم بر اجزای مختلف زنجیره تامین خود است، پشتیبانی از فعالان این حوزه دارای اهمیت بسیاری است.
معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به طرح مجلس درباره ی «توسعه و مانع زدایی از صنعت برق کشور» اظهار داشت: تعرفه های انرژی تأسیسات گردشگری یکی از مؤلفه های مهم مشوق های بخش گردشگری هستند که افزایش آنها، علاوه بر افزایش بهای تمام شده خدمات گردشگری، سبب کاهش مشوق های سرمایه گذاری شده و انگیزه های سرمایه گذاران را برای ایجاد تأسیسات گردشگری در کشور می کاهد.
او اضافه کرد: این درحالی است که طرح مجلس شورای اسلامی با عنوان «مانع زدایی از توسعه صنعت برق» رویکرد حمایتی نداشته و تصویب نهایی و ابلاغ آن سبب افزایش شایان توجه تعرفه های این بخش شده و پایداری اقتصادی فعالان آنرا به شدت تحت تاثیر قرار می دهد. از طرفی، این مساله با رویکرد حمایتی ماده ۸ قانون توسعه که به عنوان قانون خاص صنعت گردشگری برای پشتیبانی از توسعه سرمایه گذاری در بخش گردشگری تعرفه های برق این بخش را مطابق تعرفه بخش صنعتی درنظر گرفته است، تطابق نداشته و حتی با رویکرد حمایتی مجلس و نمایندگان نیز مغایرت دارد، بطوریکه اثرات مخرب آن بر این بخش لطمه دیده روشن نشده است.
معاون گردشگری کشور اظهار داشت: باتوجه به اهمیت موضوع و در امتداد ادامه پشتیبانی از سرمایه گذاری و اشتغال پایدار این بخش و جلوگیری از تبعات و التهابات ناشی از اجرای طرح مذکور، امیدواریم پیشنهاد این وزارتخانه در خصوص بازبینی تعدادی از موارد این طرح مدنظر قرار گیرد.
سال قبل نیز افزایش هزینه های حامل های انرژی، عامل افزایش هزینه های خدمات خصوصاً در بخش اقامت بود. زمستان سال ۱۴۰۰ هتلداران در اعتراض به افزایش هزینه حامل های انرژی خصوصاً گاز که شش برابر شده بود، هشدار دادند که درصورت اصلاح نشدن این هزینه، قیمت خدمات هتل ها افزایش شایان توجه خواهد داشت. هزینه گاز، اما بعد از پیگیری اصلاح گردید. اینک طرح مجلس با عنوان توسعه و مانع زدایی از صنعت برق کشور، هشدار دیگری برای گران تر شدن خدمات سفر است.

منبع: