سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
رئیس اداره میراث فرهنگی مشهد اعلام کرد؛ ایجاد کارگروه تخصصی حفظ و احیای آثار تاریخی در مشهد

رئیس اداره میراث فرهنگی مشهد اعلام کرد؛ ایجاد کارگروه تخصصی حفظ و احیای آثار تاریخی در مشهد

به گزارش تور مسافرتی، مشهد ـ رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مشهد از ایجاد کارگروه تخصصی حفظ و احیای آثار تاریخی در اداره این شهرستان اطلاع داد.

به گزارش تور مسافرتی به نقل از مهر، حسین امیر کلالی اظهار نمود: شهرستان مشهد با ۲۴۷ اثر ثبتی در سه بخش مرکزی، احمدآباد و رضویه دارای ظرفیت بسیار بالایی در حوزه میراث فرهنگی بوده که هر یک از این آثار ریشه در فرهنگ کهن و غنی این مرز و بوم دارد.
رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مشهد افزود: در صورت انجام برنامه ریزی درست برای حفظ، مرمت و احیا این بناها بسترها و ابزار لازم برای توسعه و پیشرفت گردشگری و زیارت را به دنبال خواهد داشت که این امر نیازمند یک همت عالی و هم گرایی و هماهنگی های بین بخش های مختلف و نهادهای متولی است.
وی خاطرنشان کرد: در حوزه مأموریتی اداره شهرستان مشهد با طراحی کار گروه تخصصی حفظ، احیا و مرمت آثار تاریخی برنامه ریزی برای پویایی حوزه میراث فرهنگی شهرستان را لازم و ضروری دانسته و تا کنون با برگزاری سه جلسه تخصصی با دستور کار مشخص حول محور حوزه میراث فرهنگی و پیگیری جدی مصوبات هر جلسه تا نهایی شدن و اجرای کامل کار تلاش بر ایجاد تحول ساختاری در این حوزه را دارد.
امیر کلالی یاد آور شد: با وجود کمبود اعتبارات عمرانی در سالهای اخیر تلاش شده است تا با اصلاح فرآیندها و تجمیع توان کارشناسی و تخصصی، از ظرفیت ها و توانایی های بخش خصوصی و هم چنین نهادهای مرتبط همچون شهرداری های مناطق و دفاتر تسهیل گری در جهت دستیابی به اهداف و برنامه های میراث فرهنگی کمک گرفته و با ایجاد ساختارها و راهکارهای جدید، زمینه جذب سرمایه گذاری در قسمت خصوصی را فراهم نماییم.

منبع: