سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
رشد گردشگری به قبل از کرونا بازگشت

رشد گردشگری به قبل از کرونا بازگشت

به گزارش تور مسافرتی، خراسان رضوی جمعیت گردشگران اتحادیه اروپا در سال ۲۰۲۲ به سطوح قبل از همه گیری نزدیک شد.

به نقل از رویترز، اداره آمار اتحادیه اروپا اعلام نمود که تعداد شبهای اقامت در اقامتگاه های توریستی در اتحادیه اروپا در سال ۲۰۲۲ به سطح پیش از همه گیری نزدیک شد.

این منطقه پارسال ۲.۷۲ میلیارد شب اقامت در اقامتگاه های توریستی را ثبت نمود که تنها ۵.۶ درصد نسبت به سال ۲۰۱۹ و پیش از این که کووید ۱۹ به علت تعطیلی مرزها و محدودیت، خسارت سنگینی به صنعت توریسم وارد کند، کاهش داشته است. این رقم نسبت به سالهای ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ به ترتیب ۹۱.۱ درصد و ۴۸.۳ درصد افزایش داشته است.

به نظر می رسد این بخش از صنعت درحال بازگشت از بیماری همه گیر است. سفرهای داخلی با ۰.۷ درصد فراتر از سطح پیش از همه گیری به ۱.۵۳ میلیارد شب رسیده است؛ در حالیکه گردشگری بین المللی همچنان ۱۲.۶ درصد کمتر از ۱.۱۹ میلیارد شب است.

در میان کشورهای اتحادیه اروپا، دانمارک، هلند و بلژیک بیشترین افزایش را در مسافران داخلی و خارجی داشته که به ترتیب ۱۲.۳، ۳.۹ و نیم درصد از ارقام سال ۲۰۱۹ فراتر رفته است.

لتونی و اسلواکی از نظر تعداد شبهای توریستی در سال ۲۰۲۲ در بین کشورهایی بود که کمترین رشد را داشت و تنها اندکی بالاتر از ۷۰ درصد از سطح سال ۲۰۱۹ بهبود یافت.

سازمان جهانی گردشگری (WTO) در اطلاعیه ای اعلام نمود با نگاهی به آینده، سال ۲۰۲۳ می تواند شاهد بازگشت گردشگران بین المللی به سطح پیش از همه گیری در اروپا و خاورمیانه باشد.

با این حال سازمان جهانی گردشگری اخطار می دهد محیط اقتصادی نامشخص و تنش های ژئوپلیتیکی امکان دارد با کاهش هزینه ها، سفرهای کوتاه تر و سفرهای محلی بر رفتار گردشگری تأثیر بگذارد.