سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
بازگشت آثار چند میلیون دلاری به ایتالیا

بازگشت آثار چند میلیون دلاری به ایتالیا

تور مسافرتی: مجموعه ای از آثار تاریخی غارت شده به ارزش میلیونها دلار از ایالات متحده آمریکا به ایتالیا بازگردانده شد.
به گزارش تور مسافرتی به نقل از رویترز، ایتالیا دوشنبه گذشته، بازگشت ۶۰ اثر تاریخی به ارزش بیش از ۲۰ میلیون دلار از ایالات متحده آمریکا را جشن گرفت. خیلی از این آثار تاریخی قبل از آشکار شدنِ انتقال غیرقانونی آنها به ایالات متحده آمریکا در موزه هنر متروپولیتن نیویورک به معرض نمایش گذاشته می شدند.
این مجموعه آثار تاریخی در حقیقت در ماه سپتامبر توسط مقام های ایالات متحده آمریکا به ایتالیا تحویل داده شده بودند. همچون این آثار تاریخی به سَرِ مرمرین آتنا به ارزش تقریبی ۳ میلیون دلار و یک فرسکوی (نوعی دیوارنگاره) ربوده شده از شهر باستانی «هرکولانیوم» در نزدیکی شهر رومی «پمپئی» می توان اشاره نمود.

مقام های ایتالیا در جریان یک کنفرانس خبری به این نکته اشاره کردند که این آثار تاریخی علاوه بر ارزش مادی، برای هویت تاریخی، فرهنگی و هنری ایتالیا نیز اهمیت بسیار زیادی دارند.
مقام های ایالات متحده آمریکا در ماه سپتامبر اعلام نمودند که این آثار تاریخی توسط غارتگران به فروش رسیده بودند و تعدادی از آنها از مجموعه ای خصوصی متعلق به یک میلیاردر آمریکایی سردرآورده اند.
ایتالیا مدت ها است که با مشکلات مربوط به غارت و قاچاق میراث هنری و تاریخی کشورش دست به گریبان است، اما مقام های این کشور معتقدند در شناسایی و بازیابی آثار هنری ربوده شده ثمربخش تر عمل کرده اند.
به این منظور، موزه ای به نام «موزه هنر بازیابی شده» سال قبل در رم راه اندازی شد و در آن ده ها مجسمه، ظرف و سکه به معرض نمایش گذاشته شده است.

منبع: