سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
دبیرجامعه گردشگری الکترونیکی ایران: مراقب فریب کلاهبرداران در فضای مجازی گردشگری باشید

دبیرجامعه گردشگری الکترونیکی ایران: مراقب فریب کلاهبرداران در فضای مجازی گردشگری باشید

به گزارش تور مسافرتی، دبیرجامعه گردشگری الکترونیکی ایران به مسافران و گردشگران نوروزی که بلیت خریداری می کنند در رابطه با فعالیت افراد کلاهبردار و غیر مجاز در فضای مجازی اخطار داد.

به گزارش تور مسافرتی به نقل از مهر، تقی حسین زاده دبیرجامعه گردشگری الکترونیکی ایران اظهار داشت: همزمان با نزدیک شدن به عید نوروز و آغاز سفرهای نوروزی، بازار گردشگری رونق می گیرد و در این میان افراد سودجو که عملاً به صورت غیرمجاز فعالیت می نمایند با تبلیغات سفرهای ارزانقیمت غیزواقعی و رویایی، مسافران را وسوسه می کنند.
وی نسبت به خرید بلیت و تورهای مسافرتی داخلی و خارجی و سایرخدمات سفر اخطار و تصریح کرد: افرادی سود جو و کلاهبردار تحت عنوان آژانس مسافرتی بدون هیچ گونه مجوز قانونی از جانب سازمان هواپیمایی کشوری و وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی صرفا در شبکه های اجتماعی و یا از راه سایت مبادرت به فروش بلیت، تور وخدمات مختلف می کنند.
دبیرجامعه بیان نمود: افراد خدمات گیرنده از مراکز غیر مجاز درصورت مواجه شدن با هر مشکلی پی گیری از هیچ سازمان مرتبط را ندارند و ازاین رو افراد مورد سوء استفاده می بایست درصورت وجود مستندات حقوق خویش را از راه مراجع قضایی پیگیری کنند.
وی اظهار داشت: گردشگران ومسافران استفاده کنندگان ازفضای مجازی درصورت تمایل به خرید آنلاین یا الکترونیکی خدمات مسافرتی، تور، بلیت قطار، دریافت روادید، رزرواسیون هتل و بلیت مراکز تفریحی بایدضمن آگاهی وشناخت ازسامانه مربوطه سایرنکات خرید مطمئن و امنیت در دنیای دیجیتال رارعایت کنند.
وی اضافه کرد: برای رزرو و خرید بلیت هواپیما، هتل، روادید، تور، بیمه و سایر خدمات سفر، باید حتما از وب سایت شرکتهای مسافرتی و گردشگری دارای مجوزاستفاده شود. همینطور مطالعه تعهدات درج شده در ارتباط با هر یک از خدمات سفر به دقت بررسی شود و نسخه ای از قرارداد و شرایط آن شامل زمان ورود و خروج، امکانات و سایر جزئیات سفر را بررسی و کنترل کنند.