سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
اعلام آمار بازدید از موزه ها

اعلام آمار بازدید از موزه ها

به گزارش تور مسافرتی، مدیرکل موزه های کشور از ثبت نزدیک به شش میلیون بازدید از موزه ها و اماکن تاریخی تا ۱۱ فروردین ماه اطلاع داد و اعلام نمود: آثار تاریخی استان فارس با فاصله زیاد از دیگر استان ها بیشترین بازدیدکننده را داشته است.
به گزارش تور مسافرتی به نقل از ایسنا، مرتضی ادیب زاده مدیرکل موزه ها در رابطه با آمار بازدید از موزه ها و اماکن تاریخی زیر پوشش وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اظهار داشت: برپایه پایش انجام شده از میزان بازدید موزه ها و مجموعه های زیر پوشش این وزارت از ۲۵ اسفندماه ۱۴۰۱ تا پایان روز ۱۱ فروردین ماه ۱۴۰۲، نزدیک به ۶ میلیون بازدید از موزه ها و اماکن فرهنگی تاریخی انجام شده است که این میزان در مقایسه با بازه مشابه سال قبل افزایش قابل توجهی داشته است.
به قول ادیب زاده، استانهای فارس (یک میلیون و ۴۵۰ هزار و ۵۴۲ نفر)، اصفهان (۶۹۵ هزار و ۹۳۰ نفر)، تهران (۴۰۶ هزار و ۴۳۴ نفر)، خوزستان (۲۳۶ هزار و ۵۶۳ نفر) و کرمان (۲۱۳ هزار و ۳۴ نفر)، پنج استان برتر به لحاظ بیشترین میزان بازدیدکننده هستند.
او اضافه کرد: در میان موزه ها و مجموعه های موزه ای در سرتاسر کشور هم سایت موزه تخت جمشید با ۲۷۶ هزار و ۹۲۲ نفر بیشترین بازدیدکننده را به خود مختص کرده است. بعد از آن به ترتیب مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد، کاخ موزه چهلستون، قلعه موزه فلک الافلاک و مجموعه فرهنگی تاریخی کاخ گلستان قرار دارند.
آمارهای اعلام شده از جانب اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس مبین آن است که آرامگاه حافظ با ثبت ۳۸۷ هزار و ۹۲۱ نفر بازدیدکننده تا یازدهم فروردین ماه بالاترین رکورد بازدیدهای نوروز ۱۴۰۲ این استان را به خود مختص کرده است و مجموعه جهانی تخت جمشید با ۲۷۶ هزار و ۹۲۲ نفر، آرامگاه سعدی شیرازی با ۲۴۵هزار و ۹۳ نفر، ارگ کریم خان زند با ۱۵۵هزار و ۹۷۰ نفر و مجموعه جهانی پاسارگاد با ۱۵۴هزار و ۵۱۴ نفر به ترتیب بیشترین بازدیدها را در این استان داشته اند.
ادیب زاده، مدیرکل موزه ها در ادامه اظهار داشت: در استان تهران پنج مجموعه موزه ای مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد با ۷۰۱هزار و ۱۶۶ بازدید، مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان با ۱۱۷هزار و ۴۴۸ بازدید، مجموعه فرهنگی ـ تاریخی نیاوران با ۷۸ هزار و ۶۳۹ بازدید، موزه ملی ایران با ۲۵ هزار و ۴۲۳ نفر و موزه آبگینه با ۹ هزار و ۳۰۹ نفر به ترتیب دارای بیشترین بازدیدها بودند.
کاخ سعدآباد که پربازدیدکننده ترین مکان تاریخی تهران در نوروز بوده است