سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
رئیس میراث فرهنگی ملایر خبر داد برگزاری جشنواره گردشگری در راه سفیدکوه

رئیس میراث فرهنگی ملایر خبر داد برگزاری جشنواره گردشگری در راه سفیدکوه

به گزارش تور مسافرتی، همدان رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر از برگزاری ˮجشنواره گردشگری در راه سفیدکوهˮ در ۲۹ اردیبهشت ماه به همت بخشداری و شهرداری سامن، شوراهای و دهیاری های تابعه در چند روستای این منطقه اطلاع داد.
ابراهیم جلیلی در گفتگو با ایسنا، ضمن اشاره به بکر بودن این طرح، اضافه کرد: در این جشنواره یک زنجیره گردشگری در روستاهای انجیره، بهاره، علیمراد خواه، چشمه ساران، زاغه انوچ، قشلاق انوچ و مناظر طبیعی دهستان سفیدکوه ایجاد می شود.
وی با اشاره به اینکه بازدید از مناطق طبیعی و صرف چای و قهوه و پخت و عرضه غذاهای سنتی و محلی در این جشنواره از برنامه های جنبی است، اضافه کرد: همینطور پیاده روی خانوادگی و ماهیگیری در روستای انوچ با حضور علاقمندان و شرکت کنندگان برگزار می گردد.
این مقام مسئول در مورد این جشنواره توضیح داد: هدف جشنواره تعریف کردن یک مسیر گردشگری از سمت جاده آورزمان و روستای انوچ تا روستای انجیره است و روستاهای درخلال این دو روستا را شامل شده و این مسیر زیبا با برگزاری یک رویداد برای گردشگران معرفی می شود.
جلیلی تصریح کرد: سال جاری این رویداد در روستاهای انجیره، بهاره، علیمراد خواه، چشمه ساران، زاغه انوچ و قشلاق انوچ برگزار شده و برگزاری همایش پیاده روی، برنامه های فرهنگی مفرح و ماهیگیری در کار سد خاکی روستای انوچ همچون محورهای این جشنواره به حساب می آید.
وی اظهار نمود: با این تبلیغات و نحوه برگزاری رویداد و این عنوان عرضه شده برای جشنواره با نظارت و همکاری اداره میراث فرهنگی، انتظار می رود با استقبال خوب اهالی روستاها، گردشگران و مسافران مواجه شود.
رئیس اداره میراث فرهنگی ملایر خاطرنشان کرد: برگزاری این نوع جشنواره ها سبب می شود هم در بحث آموزش، مردم آگاه شوند و هم ظرفیت ها و پتانسیل های مناطق بکر روستایی معرفی شود همینطور برگزاری این نوع جشنواره ها در زمینه ارتقای زیرساخت ها و حمل و نقل جاده ای، معرفی آثار تاریخی، تشویق مردم به ایجاد خانه های بوم گردی و ایجاد باغ های گردشگری- کشاورزی، حفظ و معرفی غذاهای سنتی، آشنا شدن مسؤلان با آن مناطق، جذب توریست و توریست، رونق اقتصادی و اشتغالزایی در روستاها موثر است.

منبع: