سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
همزمان با هفته صنایع دستی انجام می شود؛ ۲۳۳ میلیارد تومان سرمایه گذاری در صنایع دستی

همزمان با هفته صنایع دستی انجام می شود؛ ۲۳۳ میلیارد تومان سرمایه گذاری در صنایع دستی

به گزارش تور مسافرتی، معاونت صنایع دستی کشور در گزارشی اعلام کرد؛ در این هفته ۹۰ پروژه با ظرفیت اشتغالزایی ۹۷۷ نفر و با حجم سرمایه گذاری ۲۳۳ میلیارد تومان افتتاح می گردد.

به گزارش تور مسافرتی به نقل از مهر، هفته صنایع دستی با حدود ۳۰۰ برنامه در استانهای کشور شروع شده است. معاونت صنایع دستی کشور در گزارشی اعلام نموده است؛ این هفته ۹۰ پروژه با ظرفیت اشتغالزایی ۹۷۷ نفر با حجم سرمایه گذاری ۲۳۳ میلیارد تومان افتتاح خواهد شد. ۶۰ کارگاه تولیدی، ۱۷ بازارچه و فروشگاه، ۹ خانه یا موزه صنایع دستی، دو مرکز آموزشی و افتتاح نخستین محله های صنایع دستی در محله بالاکف و اسحاق بیگ شیراز این پروژه ها را شامل می شود.
بیشترین تعداد این پروژه ها در استان اصفهان و مازندران وجود دارد. همین طور محله هنر و صنایع دستی شیراز با ۵۰ کارگاه و ۱۰۰ میلیاردریال حجم سرمایه گذاری که منجر به اشتغال مستقیم ۱۳۰ نفر خواهد شد در هفته صنایع دستی آماده بهره برداری است.

برخی دیگر از این پروژه های آماده بهره برداری شامل بزرگ بازارچه صنایع دستی در تخت جمشید با اشتغال ۳۰ نفر، بازارچه صنایع دستی زند با اشتغال مستقیم ۱۲ نفر، کارگاه قلمزنی در اصفهان، مجتمع کارگاه گره چینی و کارگاه تولیدی دست دوز است.
همچنین مقرر است اختتامیه گام اول و دوم رویداد ملی سه گام در این هفته اجرا شود. برگزاری نمایشگاه با ۶۰۰ اثر منسوجات و رودوزی های سنتی و انتخاب ۶ اثر برگزیده، تجاری سازی محصول طرح های برتر با مشارکت بخش خصوصی، عقد تفاهم نامه با انجمن طراحان لباس و پارچه اقدامات انجام شده این رویداد بوده است.
بر اساس اعلام معاونت صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی ۵۱۷ هزار و ۲۰۰ نفر در عرصه تولید صنایع دستی شاغل هستند. سهم زنان در اشتغال صنایع دستی ۷۰ درصد، سهم روستاییان ۳۰ درصد و تعداد تشکل ها و تعاونی های مرتبط یک هزار و ۲۷۰ تشکل است.

بیشترین تعداد شاغلان در ۱۸ گروه صنایع دستی نیز مختص استان هرمزگان، کرمان، گیلان، گلستان، اصفهان و فارس است.
بافته های داری و غیرداری، رودوزی های سنتی، صنایع دستی، چوبی و حصیری، پوشاک و نساجی سنتی بیشترین آمار شاغلان را به خود مختص کرده است.
همچنین تا حالا ۷۰ هزار و ۵۲۵ فقره کارت صنعتگری صادر گردیده است. ۴۰۸ هزار و ۴۶۲ پروانه تولید انفرادی و ۳۸ هزار و ۶۱۳ پروانه تولید کارگاهی نیز همچون مجوزهای صادر گردیده است.

منبع: