سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد؛ پرداخت وام ۳۶۰ میلیون تومانی برای مرمت آثار تاریخی

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد؛ پرداخت وام ۳۶۰ میلیون تومانی برای مرمت آثار تاریخی

تور مسافرتی: مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران از تصویب و ابلاغ تسهیلات مرمت و مقاوم سازی واحدهای مسکونی در بافت های تاریخی تا سقف ۳۶۰ میلیون تومان در تهران و برای سایر شهرها با رقم های دیگر آگاهی داد.

به گزارش تور مسافرتی به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمد آئینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران از تعریف و ابلاغ تسهیلات مرمت و مقاوم سازی واحدهای مسکونی در بافت های تاریخی فرسوده اطلاع داد.
معاون وزیر راه و شهرسازی ضمن اشاره به برگزاری نشستی با شهرداران شهر های مختلف در مورد برون رفت از محدودیت ها، مصوبات ستاد بازآفرینی شهری ایران را شرح داد و اظهار داشت: با پیشنهاد مشترک وزارت راه و شهرسازی و وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای تعریف تسهیلات خاص مرمت و مقاوم سازی واحدهای مسکونی و ابنیه واقع در بافت های تاریخی در جلسه ۱۶ خرداد سالجاری این مورد در شورای پول و اعتبار به تصویب رسید.
مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران خاطرنشان کرد: برای اولین بار سرفصل جدیدی در سیستم بانکی کشور برای پرداخت تسهیلات در بافت تاریخی به وجود آمد.
آئینی توضیح داد: بر طبق این مصوبه که ۲۴ خرداد ماه سالجاری به تمامی بانکهای کشور ابلاغ گردید تسهیلات مرمت و مقاوم سازی واحدهای مسکونی و ابنیه در بافت های تاریخی در سقف های ۳۶۰، ۳۲۰، ۲۸۰، ۲۴۰ و ۲۰۰ میلیون تومان به ترتیب در شهر های تهران، شهر های بالای یک میلیون نفر جمعیت، مراکز استان ها، سایر شهرها و روستاها با نرخ مصوب شورای پول و اعتبار و دوره بازپرداخت حداکثر ۵ ساله تعیین شده است.
وی افزود: متقاضیان مرمت و مقاوم سازی بافت های تاریخی در طول دوره مرمت می توانند از تسهیلات ودیعه مسکن برای اسکان موقت با سقف های ۱۰۰، ۷۰ و ۴۰ میلیون تومان به ترتیب در شهر های تهران، سایر کلانشهرها و سایر شهرها به شکل قرض الحسنه و بازپرداخت ۵ ساله استفاده نمایند.
آئینی فرصت های بوجود آمده را گامهای دولت برای تشویق مردم به نوسازی و مقاوم سازی بافت های فرسوده و ناکارآمد و همینطور سکونتگاه هایی پیرامون بافت های تاریخی برشمرد و ابراز امیدواری کرد تا با این اقدامات نوسازی بافت ها در سرتاسر کشور سرعت بگیرد.