سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
مدیرکل میراث فرهنگی گیلان: روستای انبوه دهکده جهانی گردشگری می شود

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان: روستای انبوه دهکده جهانی گردشگری می شود

به گزارش تور مسافرتی، مدیرکل میراث فرهنگی گیلان با اشاره به اینکه انبوه دهکده جهانی گردشگری می شود، اظهار داشت: پس از ثبت جهانی روستای قاسم آباد، روستای انبوه در اولویت جهانی شدن قرار دارد.

ولی جهانی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار نمود: انبوه رودبار یکی از روستاهای تاریخی بسیار مهم گیلان بوده و دارای قابلیت های گردشگری فراوان است.
وی ضمن اشاره به بافت تاریخی روستای انبوه رودبار اضافه کرد: ۹۰ درصد ثبت و ساماندهی بافت تاریخی انبوه انجام شده و قرار شد تا ظرف ۴۵ روز آینده نهایی شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان از ثبت انبوه بعنوان روستای ملی جاجیم بافی و البسه محلی اطلاع داد و بیان نمود: مقدمات ثبت انبوه رودبار بعنوان روستای ملی جاجیم بافی و البسه محلی فراهم گشته است.
جهانی ضمن اشاره به قابلیت های صنایع دستی روستای انبوه در قسمت های مختلف افزود: بر مبنای تفاهمنامه با کمینه امداد، به حدود ۵۰ نفر از هنرمندان صنایع دستی انبوه تسهیلات کم بهره تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان تعلق می گیرد.
وی با انتقاد از وضعیت نامناسب پل تاریخی انبوه اضافه کرد: پل تاریخی انبوه پس از زلزله ۶۹ رودبار به قزوین واگذار شده است و الان وضعیت مناسبی ندارد.
مدیرکل میراث فرهنگی گیلان با تکیه بر ضرورت تعیین تکلیف پل تاریخی انبوه، بیان نمود: مسؤلان میراث فرهنگی قزوین باید هر چه سریع تر وضعیت پل تاریخی انبوه را مشخص کنند.
مستند معرفی روستای انبوه ساخته می شود
جهانی با اعلان اینکه پل تاریخی انبوه منحصر به فرد است، اظهار داشت: پل تاریخی انبوه تنها پلی است که یک هزار دهنه دارد و آب رودخانه شاهرود از زیر آن عبور می کند.
وی با اعلان اینکه انبوه دهکده جهانی گردشگری می شود، اضافه کرد: پس از ثبت جهانی روستای قاسم آباد، اولویت برای جهانی شدن روستای انبوه خواهد بود و از الان برخی مقدمات طرح ریزی شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان با اعلان اینکه مستند معرفی روستای انبوه ایجاد می شود، اظهار داشت: به منظور معرفی بیشتر این روستا، فیلم مستندی از انبوه ساخته شده و در شبکه استانی باران انعکاس داده شود.
جهانی از برگزاری تور عکاسی روستای انبوه اطلاع داد و بیان نمود: این تور گردشگری و عکاسی با حضور عکاس و خبرنگاران برتر کشور و استان در شهریورماه همزمان با برداشت انار در انبوه راه اندازی.
وی با اعلان اینکه انبوه شایستگی جهانی شدن دارد، اضافه کرد: بافت تاریخی، تلفیق معماری تاریخی و طبیعی، انواع لباس های سنتی و وجود قلعه های تاریخی در اطراف، وجود قبرستان های قدیمی، تنها بخشی از قابلیت های گردشگری انبوه است.
مدیرکل میراث فرهنگی گیلان ضمن اشاره به وجود قدیمی ترین سنگ قبر استان در روستای انبوه، افزود: این سنگ قبر مربوط ۱۲۰۰ سال قبل است و از ظرفیتهای گردشگری این روستا محسوب می شود.