سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
مدیرکل میراث فرهنگی گیلان خبر داد؛ بازسازی مسجد قنبرآباد ماسوله با اعتبار ۲۰ میلیاردی

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان خبر داد؛ بازسازی مسجد قنبرآباد ماسوله با اعتبار ۲۰ میلیاردی

به گزارش تور مسافرتی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان از مرمت و بازسازی مسجد قنبرآباد شهر تاریخی ماسوله با اختصاص اعتبار ۲۰ میلیاردریالی اطلاع داد.

ولی جهانی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه قابلیت های گردشگری و تاریخی گیلان این استان را جزو مناطق پرجاذبه در حوزه گردشگری تبدیل نموده است از مرمت و بازسازی مسجد قنبرآباد شهر تاریخی ماسوله اطلاع داد.
مدیرکل میراث فرهنگی گیلان اضافه کرد: با اختصاص نزدیک به ۲۰ میلیاردریال و انتخاب پیمانکار ذیصلاح عملیات مرمت و بازسازی مسجد قنبرآباد ماسوله در دستور کار قرار گرفته است.
وی یکی مباحث اصلی مطروحه در جلسه شورای راهبردی ماسوله را مسجد قنبرآباد و چگونگی مرمت و بازسازی آن برشمرد و اظهار داشت: با توجه به این که مسجد مذکور یکی از قدیمی ترین و با اصالت ترین بناهای شهرک تاریخی ماسوله می باشد، به اتفاق آرا مقرر شد با رفتن به اسناد و مدارک تاریخی روند مرمت مسجد قنبرآباد در قالب ضوابط و مقررات صورت پذیرد.
جهانی، پاسداشت بناهای تاریخی و ساماندهی آنرا یکی از وظایف اصلی اداره کل میراث فرهنگی دانست و بیان نمود: با تسریع در روند بازسازی میتوان نسبت به بهره برداری از بنای تاریخی و استفاده بهنگام از آن اقدامات لازم صورت داد.

منبع: