سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
معاون گردشگری در نشست با رایزن های فرهنگی: شناخت دنیا از ظرفیتهای گردشگری ایران باید افزایش یابد

معاون گردشگری در نشست با رایزن های فرهنگی: شناخت دنیا از ظرفیتهای گردشگری ایران باید افزایش یابد

به گزارش تور مسافرتی، معاون گردشگری اظهار داشت: یکی از کارهایی که رایزن های فرهنگی می توانند انجام دهند، شناخت ظرفیتهای موجود در حوزه گردشگری در کشور محل خدمت آنها است.
به گزارش تور مسافرتی به نقل از روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی، نشست معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی با برخی از رایزن های فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کشورهای مختلف، امروز سه شنبه در محل سالن فجر وزارت میراث فرهنگی اجرا شد.
در این جلسه که برخی از مدیران وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و مسئولانی از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی نیز حضور داشتند، درباره ی راهکارهای های تقویت همکاری ها و نیز معرفی داشته ها و ظرفیتهای ایران در سه حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفتگو شد.
علی اصغر شالبافیان معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در این جلسه در سخنانی اظهار داشت: ارتباط بسیار خوبی بین این وزارتخانه و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برقرار است. حقیقتاً در این دوره رایزن هایی که اعزام شده اند علاقه و پیگیری مناسبی در عرصه ماموریت های این وزارتخانه دارند.
وی افزود: در دو سال اخیر در عرصه تولید محتوا کوشش های زیادی شده و تولیدات خوبی را در این زمینه داریم و هم اکنون خلأهای موجود در این زمینه جبران شده و معرفی کامل ایران را در یک قالبی تهیه کردیم که به زبان های مختلف در دسترس رایزن های محترم قرار می گیرد و می تواند ابزار مناسبی برای معرفی ایران باشد.
بر اساس اعلام سازمان جهانی گردشگری امنیت ایران مطلوب است
معاون گردشگری کشور با اعلان اینکه خیلی از کشورها اطلاعات شان از ایران اندک یا ناقص است اضافه کرد: یکی از عناوینی که خیلی از کشورها ممکنست اطلاعات کافی از آن نداشته باشند موضوع امنیت موجود در ایران است در صورتیکه بنا بر اعلام سازمان جهانی گردشگری ایران در عرصه گردشگری از امنیت بالایی برخوردارست.
وی اظهار داشت: اگر وضعیت ایران و ظرفیتهای موجود در کشور به خوبی به کشورهای دیگر معرفی شود به طور قطع شاهد رونق و توسعه گردشگری خواهیم بود.
معاون گردشگری کشور افزود: رایزن های فرهنگی نقش مهمی در معرفی جاذبه ها و ظرفیتهای تاریخی و گردشگری ایران دارد. یکی از کارهای ضروری آگاهی بخشی عمومی است.
شالبافیان در ادامه به اهمیت گردشگری سلامت اشاره نمود و اضافه کرد: یک پنجم گردشگران ورودی ما گردشگران سلامت هستند بدین جهت این نوع گردشگری برای ما دارای اهمیت است و رایزن های فرهنگی باید توانمندی ها و ظرفیتهای کشورمان در عرصه گردشگری سلامت را معرفی کنند.
تولید محتوا در اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی
حسن میثمی مدیرکل روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز در این جلسه اظهار داشت: درخواستی که داریم این است که رایزن های فرهنگی مصرف رسانه ای منطقه را بررسی نمایند تا ما اطلاعاتی از نوع رسانه موجود و پلت فرم های موجود در هر کشور را داشته باشیم و بتوانیم در این زمینه برنامه ریزی نماییم.
وی اظهار داشت: یکی از کارهای جدی که با کمک شما حتما باید انجام دهیم تغییر نگرش ها به ایران و نشان دادن واقعیت ها با بهره گیری از ظرفیتهای رسانه ای است.
مدیرکل روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اشاره کرد: یکی از برنامه هایی که برای معرفی ایران در دستور کار داریم، سفر بلاگرها، اصحاب رسانه و اینفلوئنسرها است که این اتفاقات با بیشترین ضریب اثرگذاری همراه خواهد بود.
در ادامه این جلسه نمایندگانی از معاونت های صنایع دستی و میراث فرهنگی به تشریح و معرفی ظرفیتهای ایران در این دو حوزه پرداختند و بر تقویت تعامل بین معاونت های این وزارتخانه و رایزن های فرهنگی تاکید نمودند.
حجت الاسلام و المسلمین مهدی رجایی نیا رایزن فرهنگی ایران در آلمان در این جلسه اظهار داشت: برای معرفی هرچه بهتر ایران بهتر است که بسته نمایشگاهی تعریف شود و در اختیار رایزن های فرهنگی قرار گیرد.
وی اضافه کرد: همین طور باتوجه به اینکه در دیدارهای مقامات با سفیر کشورمان هدایایی رد و بدل می شود، تهیه هدایا از صنایع دستی ایرانی با هدف معرفی ظرفیتهای موجود در ایران می تواند در دستور کار قرار گیرد.
مهدی سعادت نژاد رایزن فرهنگی ایران در گرجستان نیز اظهار داشت: رایزن های فرهنگی به عنوان افرادی شناخته می شوند که برای سفر به ایران در کشور محل خود ایجاد علاقه می کنند. ما با تمام توان در خدمت وزارت میراث فرهنگی برای رونق گردشگری و افزایش سفر به ایران هستیم و در این رابطه با بهره گیری از ظرفیت رسانه بدنبال تقویت روابط گردشگری کشورمان با کشورهای مختلف هستیم.
محسن معارفی رایزن فرهنگی ایران در تانزانیا نیز در این جلسه اظهار داشت: گردشگری و صنایع دستی دو حوزه مهم اقتصاد در آفریقا است بدین جهت در این دو حوزه می توان کارهای مهمی را انجام داد. این در حالیست که مذهب تشیع در تانزانیا نقش پررنگی دارد و می توان از این ظرفیت برای پیشبرد روابط بین دو کشور استفاده نمود.
کامران پزشکی وابسته فرهنگی ایران در نخجوان نیز اظهار داشت: تعامل در عرصه های فرهنگی تأثیرگذاری زیادی دارد و می تواند به تقویت روابط بین کشورها کمک نماید. ما در کشور محل خدمت به طور قطع در خدمت وزارت میراث فرهنگی با هدف تقویت روابط فرهنگی هستیم.
حجت الاسلام علیرضا میرجلیلی رایزن فرهنگی ایران در برزیل نیز در این جلسه اظهار داشت: بسیاری از کارهای فاخری که دستگاهها انجام می دهند چون دولتی محور است خیلی زود از بین می رود و ماندگار نیست بدین جهت باید بدنبال این باشیم که کارهایی را انجام دهیم که مردمی محور باشد و با مشارکت خود مردم صورت گیرد.
وی اشاره کرد: بدین جهت ما در سفارتخانه برنامه هایی را مد نظر داریم که با مشارکت مردم صورت گیرد تا ماندگاری آن و تأثیرگذاری آن بیشتر شود.

منبع: