سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
امروز در عربستان بررسی می شود؛ لحظات نفس گیر برای ثبت جهانی سه پرونده ایرانی در یونسکو

امروز در عربستان بررسی می شود؛ لحظات نفس گیر برای ثبت جهانی سه پرونده ایرانی در یونسکو

به گزارش تور مسافرتی، پرونده های میراثی ایران که برای ثبت جهانی پیشنهاد شده است امروز در اجلاس میراث فرهنگی یونسکو در شهر ریاض عربستان بررسی می شوند.
به گزارش تور مسافرتی به نقل از مهر، پرونده ثبت جهانی الحاق جنگل های دیزمار (یکی از مناطق حفاظت شده هیرکانی) و کاروانسراهای ایرانی طی امروز (یکشنبه) و پرونده ثبت جهانی منظر ماسوله سه شنبه در اجلاس یونسکو بررسی خواهد شد. امروز بامداد و عصر زمان رسیدگی به گسترش پرونده جنگل های هیرکانی است و مقرر است جنگل دیزمار به این پرونده الحاق شود. این پرونده به صورت مشترک با کشور آذربایجان ثبت شده است. از طرفی پرونده کاروانسراهای ایرانی هم عصر امروز مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
پیش از این شورای جهانی بافت ها و بناهای تاریخی (ایکوموس) بازوی مشورتی یونسکو در پرونده های ثبت جهانی میراث فرهنگی و طبیعی جهان، با ارسال گزارشی به کارشناسان یونسکو، دبیرخانه ثبت جهانی یونسکو، کشورهای عضو و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایران، مخالفت قطعی خود با ثبت جهانی پرونده «منظر فرهنگی ماسوله» را به علت ایرادات زیاد در نوشتن پرونده و مغایرت پرونده با شاخصهای ثبت جهانی یونسکو اعلام نمود. ولی شاید شانس کاروانسراهای ایرانی که شامل ۵۶ کاروانسرا در ۲۴ استان می شود بیشتر باشد. الان علی دارابی به نمایندگی از وزارت میراث فرهنگی در اجلاس عربستان حضور دارد. او اینروزها درحال رایزنی با سفرا و مقامات خارجی است.