سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
پس از یک دوره بیماری؛ رئیس کتابخانه و موزه ملی ملک درگذشت

پس از یک دوره بیماری؛ رئیس کتابخانه و موزه ملی ملک درگذشت

به گزارش تور مسافرتی، حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا رضوان طلب، رئیس کتابخانه و موزه ملی ملک دارفانی را وداع گفت.

به گزارش تور مسافرتی به نقل از روابط عمومی مؤسسه کتابخانه و موزه ملی ملک، موقوفه آستان قدس رضوی، حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمدرضا رضوان طلب، رئیس این مؤسسه و عضو هیأت علمی دانشگاه تهران، صبح روز یک شنبه ۹ مهر ۱۴۰۲ بعد از یک دوره بیماری دعوت حق را لبیک گفت.
زنده یاد دکتر محمدرضا رضوان طلب در دوره مدیریت بر کتابخانه و موزه ملی ملک، منشأ خدماتی بسیار بخصوص در زمینه گسترش فعالیتهای علمی و پژوهشی، همینطور پیگیری برنامه های زیرساختی و زیربنایی این موقوفه مبتنی بر وقف نامه مرحوم حاج حسین آقا ملک و سیاست های فرهنگی آستان قدس رضوی بود.
مراسم تشییع و تدفین آن مرحوم ساعت ۱۲ روز سه شنبه ۱۱ مهر در مشهد مقدس، حرم مطهر رضوی، صحن کوثر، رواق حضرت زهرا (س) انجام می شود.

همچنین قائم مقام وزیر و معاون میراث فرهنگی کشور در پیامی درگذشت رئیس کتابخانه و موزه ملی ملک را تسلیت گفت.
علی دارابی در پیامی نوشت:
درگذشت حجت الاسلام والمسلمین دکتر حاج شیخ محمدرضا رضوان طلب باعث تأسف و تأثر شد. این اندیشمند فقید، عمر بابرکت خویش را صرف دین، علم و فرهنگ کرد که باقیات الصالحاتی برای ایشان خواهد بود.
اقدامات این مرحوم در طول دوران خدمتشان در زمینه های حوزوی، دانشگاهی و در آخر خدمت به امام رئوف در کتابخانه و موزه ملی ملک، ذخیره معنوی باارزشی است که توشه آخرت ایشان است.
اینجانب درگذشت این عالم فاضل را به خانواده مکرم و جامعه فرهنگی کشور تسلیت عرض نموده و از خداوند منان رحمت و مغفرت الهی را برای ایشان مسئلت می نمایم.

منبع: