سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
ضرغامی: به خط شکنی در وزارت میراث فرهنگی نیاز داریم

ضرغامی: به خط شکنی در وزارت میراث فرهنگی نیاز داریم

به گزارش تور مسافرتی، وزیر میراث فرهنگی اظهار داشت: نیاز داریم در وزارت خط شکنی نماییم. تعدادی از این خط شکنی ها را انجام داده و هزینه اش را هم می دهیم. این ها برای دفاع از گردشگریست.

به گزارش تور مسافرتی به نقل از مهر، همایش گرامیداشت روز جهانی گردشگری با حضور نمایندگان و سفرای کشورهای مختلف، مدیران و مسئولان تشکل های بخش خصوصی و سفرا در سالن همایش های برج میلاد اجرا شد.
در این برنامه عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی اظهار داشت: در طول این زمان تلاش هایی کردیم که مسئولان و تصمیم گیران متوجه این اهمیت شدند و یک هم زبانی مشترک پیدا کردیم. امروز طرح و مطالبه ای از مجلس، دولت و قوه قضائیه نداریم مگر این که با پاسخ مثبت رو به رو شویم و این اتفاق بسیار خوبی است.
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افزود: هفته گذشته شاهد حضور رییس قوه قضائیه در این وزارتخانه بودیم حضور ایشان نشان میدهد که دستگاه قضائی به این حوزه اهمیت می دهد. در مجلس نیز خوشبختانه همین است و شاهد همکاری بسیار عالی مجلس با این وزارتخانه هستیم. برای نمونه برنامه هفتم یک برنامه بسیار جامع و خوب برای حوزه گردشگریست.
ضرغامی افزود: نتوانستیم هنوز درصد قابل قبولی از درآمدهای عمومی را به تامین زیرساخت های گردشگری اختصاص دهیم. بنا بر این در بدیهی ترین مسائل مانند خدمات بهداشتی ورود پیدا می نماییم.
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به ظرفیتهای مساجد و نمازخانه ها خصوصاً مجموعه های بین راهی، اضافه کرد: مساجد و نمازخانه ها می توانند در خدمت گردشگران قرار گیرند و مردم در سفرها با مراجعه به این اماکن نماز خودرا اقامه کنند. درهای مساجد در خیلی جاها بسته است. من هفته پیش در توییتی خواستم تا درهای مساجد باز باشد و مردم بتوانند از این اماکن بهره گیرند.
ضرغامی اضافه کرد: اساس فعالیت ما به عنوان مسئول، خدمت به مردم است. ما چه جایگاهی داریم که اگر بخواهیم مسئول خدمات بهداشتی باشیم، بگویند کسر شأن ماست. موضوع خدمات بهداشتی مهم می باشد. مدیران ما باید به این مساله توجه بیشتری داشته باشند.
وی اظهار داشت: ما در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به عنوان یک دستگاه فرابخشی نیاز داریم که خط شکنی نماییم. تعدادی از این خط شکنی ها را انجام می دهیم و هزینه اش را هم می دهیم. این ها برای دفاع از گردشگریست. نگران چیزی هم نیستیم چون برای مردم داریم کار می نماییم. راهی جزو وحدت، گفت و گو و همدلی نداریم. با حذف کردن ها به جایی نمی رسیم. من از صنوف درخواست دارم در این زمینه همت کنند. از نظر ما تشکل های حوزه گردشگری تفاوتی ندارند و وحدت بین تشکل ها برقرار شود.
تبلیغات درباره ی کاروانسراها زیاد نبود
محمدرضا دشتی اردکانی رییس فراکسیون گردشگری مجلس در این جلسه درباره ی ثبت جهانی ۵۴ کاروانسرای ایرانی اظهار داشت: متأسفانه نتوانستیم در این زمینه تبلیغات خوبی انجام نشد تا همه بدانند چه اتفاق بزرگی در دنیا افتاده است.
وی با اشاره اهمیت گردشگری از حضور رییس مجلس در این برنامه آگاهی داد و اظهار داشت: بنا به دلایلی این امکان فراهم نشد.
دشتی اردکانی افزود: در برنامه توسعه هفتم دو ماده ۸۳ و ۸۴ مربوط به این وزارتخانه داریم. ماده ۸۳ برنامه ۱۰ بند دارد که اجرائی شدن آنها می تواند به توسعه گردشگری کمک نماید.
در ادامه این جلسه حرمت الله رفیعی رییس انجمن دفاتر مسافرت هوایی و جهانگردی ایران اظهار داشت: همچنان یکی از با اهمیت ترین معضلات ما مالیات است و باز هم شاهدیم که مالیات سنگین دریافت می کنند.
وی درخواست نمود که در‬ صدور بی رویه مجوزها تجدیدنظر شود و اظهار داشت: وزیر توجه جدی به بحث خدمات بهداشتی دارد که باید از او تشکر کرد. شاید باورپذیر نباشد، اما قسمتی از مشکلات گردشگری معطوف به کیفیت پایین خدمات بهداشتی است.
رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی اظهار داشت: تعدادی از فرودگاه های کشورهای منطقه برای جذب توریست در بدو ورود مسافر، سیمکارت با اینترنت فعال اهدا می کنند. این انتظار وجود دارد که محدودیت های موجود در عرصه گردشگری برداشته شود تا مسافران بتوانند از خدمات بیشتری برخوردار شوند. امروز کشورهایی مانند آمریکا توجه بسیار جدی به توسعه صنعت گردشگری دارند ما هم باید تمام توان خودرا برای توسعه گردشگری بگذاریم.

منبع: