سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
رییسی در افتتاحیه نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته؛ گردشگری، صنعت پیشران و شتاب دهنده اقتصاد کشور است

رییسی در افتتاحیه نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته؛ گردشگری، صنعت پیشران و شتاب دهنده اقتصاد کشور است

به گزارش تور مسافرتی، رئیس جمهور اظهار داشت: این که دولت ها بسیار تاکید دارند نسبت به توسعه و فعال شدن گردشگری در کشورهای خود برای این است که پیشران و شتاب دهنده اقتصادیست.

به گزارش تور مسافرتی به نقل از مهر، حجت الاسلام سید ابراهیم در آئین افتتاح هفدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته که بامداد امروز در سالن اجلاس سران برگزار گردید، طی سخنانی گفت: این که دولت ها بسیار تاکید دارند نسبت به توسعه و فعال شدن گردشگری در کشورهای خود برای این است که پیشران و شتاب دهنده اقتصادیست.
وی افزود: جذب سرمایه داران در عرصه گردشگری باید به شکلی باشد که سرمایه گذاران احساس کنند سرمایه آنها تضمین شده و این سرمایه به او بر می گردد.
رئیسی موضوع گردشگری را یکی از بحث های مهم در عرصه اقتصادی دانست و اظهار داشت: گردشگری شتاب دهنده اقتصاد کشورهاست. این که دولت ها بسیار تاکید دارند نسبت به توسعه و فعال شدن گردشگری دارد برای این است که گردشگری پیشران و شتاب دهنده اقتصادیست.
رئیس جمهور اظهار داشت: پس از کرونا شاهد افزایش ۵۰ درصدی تعداد گردشگران در کشور بودیم، با از میان رفتن کرونا در کشور زمینه لازم، برای ایجاد شرایط حضور گردشگران بیشتر برقرار شد
وی با اشاره به اقدامات دولت برای رو نق گردشگری اظهار داشت: ۲۰ مصوبه در دولت برای تشویق کسانی که در عرصه گردشگری فعال می باشند تصویب شده است، این مشوق ها باید افزایش یابد. در کشورمان میراث فرهنگی و صنایع دستی داریم که با فعال شدن گردشگری می شود میراث فرهنگی را تقویت کرد.
وی افزود: اگر بخواهیم در اقتصاد تک محصولی نباشیم و فقط به نفت اتکا نکنیم، یکی از حوزه های مهم توجه به گردشگریست. افراد زیادی تمایل دارند از طبیعت زیبا و آثار تمدنی و فرهنگی ایران اسلامی بازدید کنند اما برخی قصد دارند با ایران هراسی این افراد را منصرف کنند. اما مسؤولان وظیفه دارند که حضور گردشگران را در ایران تسهیل و آسان کنند.
رئیس جمهور، لغو روادید گردشگری را یکی از اقدامات مهمی که در کشور انجام شده اعلام نمود و اظهار داشت: لغو روادید گردشگری زمینه بسیار خوبی برای توسعه فراهم نموده است، رشد صنعت گردشگری القائات دشمنان را نقش بر آب خواهد کرده و سبب ارائه تصویر درست از ایران خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه «ما در کنار گردشگری طبیعی و فرهنگی، گردشگری سلامت نیز داریم» افزود: بحمدالله جمهوری اسلامی ایران در عرصه پزشکی حرف اول را می زند، هم در تجهیزات پزشکی و کارهای دانش بنیان و هم در تولید دارو که بیش از ۹۸ درصد مورد نیاز در داخل تولید می شود، هم نیروهای کارآزموده و متخصص که دستان توانای آنها می تواند به اذن آفریدگار سلامت را به بیماران برگرداند.
وی اضافه کرد: ۲۷۷ مرکز درمانی کشور آماده پذیرش گردشگران سلامت است، خیلی از کشورهای منطقه برای درمان جمهوری اسلامی ایران را به اروپا ترجیح می دهند. آنها درمان در جمهوری اسلامی ایران را ارزان تر، سهل تر و مؤثرتر می دانند.
رئیس جمهور اظهار داشت: پارک های علم و فناوری در جمهوری اسلامی ایران برای پژوهشگران و دانشمندان، می تواند یکی از جاذبه های گردشگری باشد که سبب فعال شدن گردشگری باشد.
وی اضافه کرد: تمام ایران اسلامی زمینه توسعه گردشگری را دارد و از همه استانداران و وزرا می خواهم که به حوزه گردشگری به عنوان اقتصاد پیشران و شتاب دهنده سایر حوزه های اقتصادی توجه نمایند.
رئیسی اظهار داشت: این که برخی بهانه می آورند که اگر بخواهیم گردشگری را توسعه بدهیم، پس در اصول و مبانی تجدیدنظر نماییم، بطورکامل نادرست است. امروز جاذبه های بسیاری در ایران وجود دارد که با حفظ همین اصول و مبانی، گردشگران بسیاری را به خود جذب می کند
رئیس جمهور تسهیل رفت وآمد، اسکان در جای مناسب و تغذیه در توسعه گردشگری را بسیار با اهمیت دانست و اظهار داشت: کسی که به ایران اسلامی سفر می کند، باید از لحظه ورود تا لحظه خروج احساس آرامش کند. نحوه برخورد با گردشگران در کشور بسیار اهمیت دارد تا توریست احساس آرامش داشته باشد
وی اشاره کرد: توسعه گردشگری می تواند تصاویر نادرستی که از ایران اسلامی در بعضی رسانه ها تولید شده را تغییر داده و به تصاویر صحیح و دقیق تغییر دهد.
حجت الاسلام رئیسی افزود: یکی از سفرا که در ایران دفتر نمایندگی دارد در دیدار سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت که ماموریتم در ایران به پایان رسیده، تا روز گذشته سفیر کشورم در ایران بودم، اما از امروز سفیر جمهوری اسلامی ایران در تمام دنیا خواهم بود.