سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
ضرغامی در حاشیه جلسه هیات دولت: خروج اشیای تاریخی از کشور باید با تصویب هیات وزیران باشد

ضرغامی در حاشیه جلسه هیات دولت: خروج اشیای تاریخی از کشور باید با تصویب هیات وزیران باشد

به گزارش تور مسافرتی، وزیر گردشگری میراث فرهنگی و صنایع دستی اظهار داشت: مصوبه در هیات دولت داشته ایم که خروج اشیای تاریخی از کشور باید با تصویب هیات وزیران باشد.

به گزارش تور مسافرتی به نقل از مهر، عزت الله ضرغامی وزیر گردشگری میراث فرهنگی و صنایع دستی در حاشیه جلسه امروز چهارشنبه هیأت دولت در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: مصوبه در هیأت دولت داشته ایم که خروج اشیای تاریخی از کشور باید با تصویب هیأت وزیران باشد.
وی اضافه کرد: شش ماه قبل مصوبه ای برای برگزاری نمایشگاه شکوه ایران باستان در موزه ملی پکن داشتیم که این نمایشگاه با استقبال زیادی مواجه گردید و چین از ما درخواست نمود که شش ماه دیگر تمدید نماییم تا در نمایشگاه بزرگ شانگهای هم شرکت نماییم.
ضرغامی تصریح کرد: امروز این مورد در هیأت وزیران تصویب گردید و این نمایشگاه از ۲۳ خرداد در شانگهای شروع می شود و از من هم برای حضور در این نمایشگاه دعوت شده است.
وزیر گردشگری میراث فرهنگی و صنایع دستی ضمن اشاره به بحث های گردشگری که در چین خواهد داشت، افزود: دو هفته اول از در نمایشگاه پکن، آنقدر از غرفه ایران استقبال شد که بلیط ها پیش فروش شد. خود چینی ها به ما گفتند که هرکسی بازدید کرد مبلغی برای فرهنگ و تمدن ایران شد. ۲۱۱ قطعه شیء تاریخی در این نمایشگاه به بازدید عموم گذاشته شد.
وی تصریح کرد: روز ۲۰ خرداد روز جهانی صنایع دستی است. رئیس جمهور شهید در میان همه رؤسای جمهور به صنایع دستی توجه ویژه ای داشتند و دولت مصوبات خوبی داشت و کارهای خوبی به دستور ایشان در دولت انجام دادیم. همینطور روز شنبه پروژه های صنایع دستی را افتتاح خواهیم کرد. ۱۴۴ پروژه در حوزه صنایع دستی به ارزش ۴۶۱ میلیارد تومان و اشتغال ۱۴۲۹ نفر را افتتاح می نماییم. ضمن آنکه ۱۲۷ کارگاه تولیدی و ۱۳ خانه صنایع دستی و چهار بازارچه صنایع دستی افتتاح می گردد.
ضرغامی ادامه کرد: آیین نامه خانه های صنایع دستی در دولت سیزدهم تصویب گردید و ما روی آن تمرکز کردیم.

منبع: