سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
با همراهی یک هنرمند ایرنی نقاشی خطهای هنرمند چینی نمایش داده می شود

با همراهی یک هنرمند ایرنی نقاشی خطهای هنرمند چینی نمایش داده می شود

به گزارش تور مسافرتی نمایشگاه «خط ابریشم» با آثاری از بهمن پناهی و نورالدین می گوانگ جیانگ در گالری مجازی کمیسیون ملی یونسکو ـ ایران برگزار می گردد.
به گزارش تور مسافرتی به نقل از ایسنا و به نقل از روابط عمومی کمیسیون ملی یونسکو ـ ایران، این نمایشگاه با نمایش ۲۰ اثر از بهمن پناهی و ۲۰ اثر از نورالدین می گوانگ جیانگ در چارچوب خط و خط نقاشی از روز سه شنبه (هشتم مهر ماه) افتتاح می شود.
محتوای این نمایشگاه بیشتر شامل آثار دینی و قرآنی است و در آرامگاه ابوالقاسم فردوسی در طوس به صورت مجازی برگزار می گردد. همینطور همزمان در مشهد و تهران هم نسخه چاپی این آثار به معرض نمایش گذاشته می شود.
بهمن پناهی درباره برگزاری این نمایشگاه توضیح داده است: خوشحالم که برای نخستین بار این حرکت های جهانی به صورت نمایشگاه های دو نفره با رویکرد خاص در قلمرو خط خوشنویسی اجرا می شود و این دفعه این اتفاق به همراه یک استاد شناخته شده جهانی رخ می دهد؛ از همین رو فکر می کنم اتفاقی مبارک و بسیار راهگشا برای آینده است که هنرمندان خوشنویس کشور عزیزمان ایران می توانند با حرکت ها، فعالیتهای جهانی، همیاری و همکاری با هنرمندان فرهنگ های مختلف این مسیر را دنبال کنند.
بهمن پناهی در دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران، Ecole Beaus-arts de Valenciennes و دانشگاه سوربن پاریس به تحصیل هنر پرداخته است.
حاج نورالدین می گوانگ جیانگ هم در سال ۱۹۹۷ موفق به دریافت گواهینامه خوشنویسی در مصر شد.
در سال ۲۰۰۰، نورالدین نخستین دوره منظم و سیستمی خوشنویسی را در کالج اسلامی ژنگژو در چین آغاز و تدریس کرد. در سال ۲۰۰۵، اثری به نام «نود و نه نام خدا» توسط موزه بریتانیا خریداری شد تا در گالری هنر اسلامی آنها نمایش داده شود.
حاجی نور الدین توسط دانشگاه جورج تاون ایالات متحده آمریکا در فهرست ۵۰۰ مسلمان با نفوذ سال های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۹ در جهان قرار گرفت. او نخستین خوشنویس چینی بود که توسط مکتب خوشنویسی عثمانی مورد تقدیر قرار گرفت.