سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری تربت حیدریه: شهرستان تربت حیدریه بیشتر از ۴۰ نوع تأسیسات گردشگری دارد

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری تربت حیدریه: شهرستان تربت حیدریه بیشتر از ۴۰ نوع تأسیسات گردشگری دارد

به گزارش تور مسافرتی، خراسان رضوی رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان تربت حیدریه اظهار داشت: شهرستان تربت حیدریه بیشتر از ۴۰ نوع تأسیسات گردشگری دارد.
علی محمدی در گفت و گو با ایسنا از ساماندهی و بهسازی رستوران ها و مجتمع های خدماتی بین راهی شهرستان تربت حیدریه اطلاع داد و اضافه کرد: با پیگیری و مساعدت معاونت سرمایه گذاری و گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان، رستوران ها و مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی زیر پوشش این اداره بهسازی و ساماندهی می شوند.
وی تصریح کرد: با عنایت به تردد سالیانه حدود ۱۰ میلیون مسافر و توریست از محور این شهرستان و هم چنین با عنایت به نزدیک شدن به ایام دهه پایانی صفر، بنابراین عرضه خدمات مناسب و شایسته به مسافران و زائرین حضرت علی بن موسی الرضا(ع) از اولویت های کاری اداره کل میراث فرهنگی استان و ستاد خدمات سفر شهرستان است و در همین خصوص ساماندهی و تجهیز نمازخانه ها و سرویسهای بهداشتی واقع در رستوران ها و مجتمع های بین راهی در دستور کار این اداره قرار گرفت.
دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان تربت حیدریه خاطرنشان کرد: با عنایت به این که بیشتر نمازخانه ها و مجتمع بهداشتی بین راهی شهرستان به علت عدم مدیریت و فرسوده بودن کارایی لازم را نداشتند، با هماهنگی صورت گرفته با مالکان و مدیران این مجموعه، با تجهیز و مرمت این مکان ها، احیا و ساماندهی مجدد آنها صورت خواهد گرفت.
وی اظهار نمود: در همین راستا تجهیز نمازخانه ها و سرویسهای بهداشتی رستوران های بین راهی گرماب، رباط سنگ، آرامش و مجتمع های خدماتی رفاهی امام رضا (ع) و آفتاب با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیاردریال صورت خواهد گرفت.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان تربت حیدریه با اشاره به اینکه شهرستان تربت حیدریه بیشتر از ۴۰ نوع تأسیسات گردشگری دارد، اظهار داشت: با عنایت به قرار گرفتن این شهرستان در دروازه جنوبی مشهد و عبور بیشتر از ۱۰ میلیون مسافر و توریست از این محور، ایجاد این زیرساخت ها ضروریست.
مجموعه قطب الدین حیدر، خانه امینی، حمام حاجی رئیس، مزار بوری آباد، بنای مقبره و مسجد شیخ حیدر کدکنی، منطقه گردشگری سد نسر، غار نمک حصار یزدان و روستای گردشگری بکاول همچون مناطق دیدنی شهرستان تربت حیدریه است.
شهرستان تربت حیدریه در فاصله ۱۴۵ کیلومتری از جنوب مشهد قرار دارد.

منبع: