سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
ضرغامی: نیازهای یگان صیانت از میراث فرهنگی را به رییس جمهور اعلام می کنم

ضرغامی: نیازهای یگان صیانت از میراث فرهنگی را به رییس جمهور اعلام می کنم

وزیر میراث فرهنگی اظهار داشت: گزارش حداقل نیازهای یگان صیانت از میراث فرهنگی را به رییس جمهور اعلام می کنم.

به گزارش تور مسافرتی به نقل از مهر، پنجمین گردهمایی سراسری فرماندهان، معاونان، مدیران و مسئولان پایگاه های یگان حفاظت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی امروز شنبه ۳۱ اردیبهشت در سالن آمفی تئاتر وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اجرا شد.
عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی در این برنامه اظهار داشت: میراث فرهنگی همه چیز ماست ماموریت های دیگر ما در پناه میراث فرهنگی انجام می گیرد ماموریت میراث فرهنگی حاکم بر همه ماموریت های این وزارت است. شاید به تعبیری جدی ترین بخش در زمینه صیانت از میراث فرهنگی بر عهده ماست.
وی اضافه کرد: یگان برای انجام ماموریت، ارزاق یعنی حداقل ابزار را می خواهد این لطمه شناسی انجام شده است و طی نامه ای گزارش آنرا به رییس جمهور اعلام می کنم همچون نیازهای حمل و نقل. ما باید مشکلات یگان حفاظت را برطرف نماییم تا با اطمینان خاطر ماموریت ها را انجام دهید.
ضرغامی افزود: قسمتی از کار ما حفاظت در زمینه دشوار است. بخش زیادی از حفاظت ما از میراث فرهنگی در زمینه نرم تعریف می شود باید این مساله بررسی شود و راه های نرفته امتحان شود. نیروهای ما تنها نیروهای رسمی نیستند بلکه آحاد مردم نیروهای ما هستند و باید از ظرفیت های آنها استفاده نمود.
وی اضافه کرد: سامانه ای که برای گردشگری انتخاب کردیم اتفاق خوبی است هر کسی هر مشکلی داشته باشد در آن سامانه ثبت می شود. به زودی باید سامانه مردمی را هم اعلام نماییم و شماره ای برای آن در نظر می گیریم ای کاش به هفته میراث فرهنگی می رسید. الان هم فضای مجازی این کار را می کند. مردم در فضای مجازی گزارش می دهند. سامانه مردمی میراث فرهنگی نیز به زودی راه می افتد.
ضرغامی اظهار داشت: با اعتباری که به ما دادند هر چند دو برابر شده است اما باز هم نمی توانیم خیلی از میراث فرهنگی را مرمت نماییم.
وی اشاره کرد: ما برای مرمت ۳۵ هزار بنا اعتبار نداریم. مسئله مرمت حساس است هر کسی نمی تواند مرمت کند من دیده ام خانم ها روی داربست تخت جمشید رزین برای مرمت ترزیق می کنند و دو ماه حقوقش هم عقب افتاده اما بازهم کار می کنند.
وزیر میراث فرهنگی اشاره کرد: برخی اوقات گزارش می رسد که گنجینه ای پیدا شده و اگر نروید به آن بررسی کنید به تاراج می رود. ما باید بررسی اولیه را انجام دهیم در بسیاری از مواقع این گزارش ها نادرست است. در قانون بودجه خوشبختانه تبصره هایی وجود دارد که برای انجام ماموریت ها دست ما را باز می کند. معاونت توسعه یک دفعه دراین زمینه باید توجیه شود. امیدوار هستم یگان روی این مساله هم اشراف داشته باشد و همین طور این تبصره ها در استانها زنده شود.