سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
لیلا حاتمی، الیکا عبدالرزاقی و جواد یحیوی تیتر خبری شدند

لیلا حاتمی، الیکا عبدالرزاقی و جواد یحیوی تیتر خبری شدند

تور مسافرتی: اظهارات الیکا رزاقی درباره ی تلویزیون و شبکه نمایش خانگی، عرضه پنج فیلم سینمایی در شبکه نمایش خانگی، حضور لیلا حاتمی در فیلم سینماگر سرشناس آمریکایی، جواد یحیوی و نگرانی هایش، راه اندازی سرویس خبری «پیشرفت» در ایسنا، واکنش معاون ارشاد به انتشار کتاب بدون مجوز، ذره بین کارشناسان میراث فرهنگی روی برج طغرل و برنامه برای سفر بیشتر ارمنستانی ها به ایران از اخبار فرهنگی – هنری ۲۲ مرداد بود.
به گزارش تور مسافرتی به نقل از ایسنا، روز یکشنبه ۲۲ مردادماه گفت و گویی با الیکا عبدالرزاقی داشتیم که کار در تلویزیون و شبکه نمایش خانگی را دو مقوله متفاوت از هم نمی داند و در این حوزه معتقد است: برای بک بازیگر، کیفیت فیلمنامه و کارگردان مهم است؛ این که پلت فرم پخش کننده یک برنامه کجا باشد مهم نیست و خیلی فرقی ندارد که تلویزیون باشد یا شبکه نمایش خانگی یا جای دیگر. محدودیت های همه این رسانه ها مثل هم است و شاید تنها چیزی که کمی شبکه خانگی را متفاوت می کند اینست که افکار و ایده های به روزتر و قابل لمس تری نسبت به تلویزیون برای مخاطب دارد.
همچنین پنج فیلم سینمایی «کشتی آنجلیکا»، «برف»، «روغن مار»، «تلفن همراه رئیس جمهور» و «کارگر ساده نیازمندیم» در شبکه نمایش خانگی ارائه شد.

لیلا حاتمی در فیلم سینماگر سرشناس آمریکایی
افزون بر این ها، «مسیر باد» ساخته جدید «ترنس مالیک» فیلمساز گزیده کار آمریکایی با نقش آفرینی لیلا حاتمی در نقش مریم مجدلیه همراه شده است.

جواد یحیوی و نگرانی هایش
در ادامه هم جواد یحیوی که به تازگی با بازی در دو نمایش «ط..» و «سایه روشن» روی صحنه بوده است، از نگرانی خود برای وضعیت فرهنگ و هنر در جهان مدرن به ایسنا گفت.
ضمن این که تعدادی از نمایشگران عروسکی در چهلمین روز درگذشت فرناز بهزادی گرد هم آمدند و یاد او را گرامی داشتند.

راه اندازی سرویس خبری «پیشرفت» در ایسنا
در ادامه، همینطور اختتامیه رویداد «جهاد رسانه ای» با محوریت «روایت امید و پیشرفت» بمناسبت روز خبرنگار برگزار شد و سرویس خبری «پیشرفت» در سایت خبرگزاری ایسنا با حضور شخصیت های سیاسی و رسانه ای کشور رسما شروع به کار کرد.
مدیرعامل ایسنا: رسانه ها با انعکاس پیشرفت به مخاطبان امید دهند

واکنش معاون ارشاد به انتشار کتاب بدون مجوز
همینطور یاسر احمدوند، معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در توییتی نوشت: «انتشار کتاب بدون مجوز در هر شکل و بستری رفتاری غیرقانونی و غیرمتعهدانه است. با قانون شکنی برخورد خواهد شد.»

«دروازه مردگان» صوتی شد
در ادامه در خبری اعلام گردید نسخه صوتی سه گانه «دروازه مردگان» نوشته حمیدرضا شاه آبادی راهی بازار کتاب شده است.
بیتی که در همه «شاهنامه»ها هست جز یکی

دوسالانه خوشنویسی اعلام حضور کرد
با معرفی مدیر مرکز هنرهای تجسمی بعنوان رئیس شورای سیاستگذاری هفتمین دوسالانه ملی خوشنویسی ایران، این رویداد هنری در سال ۱۴۰۲ اعلام حضور کرد. محمود سالاری معاون وزیر در امور هنری، در حکمی محمد خراسانی زاده مدیر مرکز هنرهای تجسمی را بعنوان رئیس شورای سیاستگذاری هفتمین دوسالانه ملی خوشنویسی ایران منصوب نمود.
همینطور نمایشگاه «خال و خط شکسته» با آثار سیدعلی فخاری راه اندازی شد. در این نمایشگاه ۸۰ اثر خوشنویسی شکسته نستعلیق به معرض نمایش گذاشته شده است.

کدام نمایشگاه ها آخر هفته افتتاح شدند؟
در خبری هم اعلام گردید که بیش از ۱۵ نمایشگاه در تهران افتتاح شدند که تا شهریور ماه فرصت بازدید از اغلب آنها برای علاقه مندان به هنرهای تجسمی فراهم است. نمایشگاه هایی همچون «همسایه من گرگ»، «رویای سرزمین مادری»، «مُکافات»، «چنگ»، «دربه در همیشگی»، «ساقه ی لوبیای سحرآمیز» و… اینروزها در گالری های تهران برپاست.
برترین رهبرهای ارکستر زن جهان را بشناسید

بپذیریم که در سرزمین بی قراریِ سوانح طبیعی زندگی می کنیم
در این روز همینطور نشست «میراث فرهنگی ناملموس و مسئولیت اجتماعی در رویارویی با حوادث و سوانح» بمناسبت روز ملی تشکل ها و مشارکت اجتماعی، در پژوهشکده سوانح طبیعی برگزار گردید. سیدمحمد بهشتی در این جلسه درحالی که از نسبت سوانح طبیعی و میراث فرهنگی سخن می گفت، ضمن اشاره به زلزله خیز بودن ایران، خاطرنشان کرد: باید پذیرفت که بحران یک امر اجتناب ناپذیر است و همیشه باید خویش را برای سیل و زلزله آماده نماییم و ما در سرزمین بی قراری زندگی می نماییم.
پادتنی برای یک ویروس مرگبار

کارشناسان ذره بین هایشان را روی برج نهصدساله تهران گرفتند
همینطور به دنبال گزارش ایسنا از وضعیت مرمت برج طغرل، مقرر است کارشناسان پژوهشکده ابنیه و بافت های تاریخی فرهنگی بعد از بازدید از برج ۹۰۰ ساله تهران، نتیجه بررسی های میدانی و مستندنگاری ها و نتیجه کارشناسی را به میراث فرهنگی استان تهران و پژوهشگاه میراث فرهنگی گزارش بدهند تا ایرادهای مرمتی برج سلجوقی اصلاح گردد.

برنامه برای سفر بیشتر ارمنستانی ها به ایران
در نهایت این که، مدیرکل بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از اجرای تور آشناسازی ایران برای فعالان گردشگری ارمنستان و ۱۰ تور آشناسازی برای دیگر کشورهای خارجی از آغاز سال تا کنون اطلاع داد.