سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
وحیدی در حاشیه جلسه هیئت دولت: ابهاماتی در انتخاب آذر منصوری وجود دارد

وحیدی در حاشیه جلسه هیئت دولت: ابهاماتی در انتخاب آذر منصوری وجود دارد

به گزارش تور مسافرتی، وزیر کشور اظهار داشت: باید شرایط قانونی آذر منصوری بررسی شود؛ ابهاماتی در این مساله وجود دارد که باید به آنها رسیدگی و سپس نتیجه آن اعلام گردد.

به گزارش تور مسافرتی به نقل از مهر، احمد وحیدی وزیر کشور ظهر امروز (چهارشنبه) در حاشیه برگزاری جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره ی برگزاری اربعین در فصل گرما و تمهیدات لازم دراین زمینه، اظهار داشت: در این زمینه جلسات گوناگون کمیته هایی درحال برگزاری است؛ یکی از مسائل مهم مدیریت شرایط گرما است که برای آن پیش بینی های مختلفی همچون برگزاری سایه بان ها، مه پاش و اتاق های سرد انجام شده است تا اگر کسانی که گرفتار گرمازدگی می شوند، شرایط سختی را نگذرانند.
وی عنوان کرد: وزارت کشور، وزارت بهداشت و سایر دستگاه های مربوط برنامه ریزی کرده اند تا به موضوعات برگزاری اربعین رسیدگی شود.
ابهاماتی در انتخاب «آذر منصوری» وجود دارد
وزیر کشور در پاسخ به سوال در خصوص این که آذر منصوری رییس جبهه اصلاحات از فعالیت محروم می شود؟ عنوان کرد: باید شرایط قانونی او بررسی شود؛ ابهاماتی در این مساله وجود دارد که باید به آنها رسیدگی و سپس نتیجه آن اعلام گردد.
سازوکار جدید وزارت کشور برای مقابله با قاچاق
وحیدی درباره ی تمهیدات جدید وزارت کشور برای برخورد با قاچاق بیان کرد: برخی کالاها که قیمت داخل و خارج از کشور آنها تفاوت زیادی با یکدیگر دارد، قاچاق سودآور است و در عرصه سوخت و انرژی این قاچاق بیشتر است.
وزیر کشور اشاره کرد: دولت، فراجا و ستاد مبارزه با قاچاق دراین زمینه تلاش می کنند. البته سازوکارهایی در مقابل قاچاق های ورودی طراحی شده که در موارد همچون تلفن همراه حدودا موفقیت آمیز بوده است اما قاچاق در بعضی حوزه ها همچنان ادامه دارد؛ بدین سبب باید روند مقابله با قاچاق قوی تر شود.
بودجه ای با عنوان عفاف و حجاب در ردیف بودجه نداریم
وی در پاسخ به سوالی در خصوص این که بودجه خاصی در حوزه فرهنگ عفاف و حجاب اختصاص پیدا کرده است، عنوان کرد: هم اکنون بودجه ای با عنوان عفاف و حجاب در ردیف بودجه نداریم و برای فرهنگ سازی دراین زمینه باید از بودجه هایی که تحت عنوان فرهنگ سازی در نظر گرفته شده، استفاده نمائیم.
وحیدی افزود: البته بهتر بود بودجه اختصاصی به این مساله داده شود؛ صداوسیما نیز می تواند در قالب برنامه های کلان دراین زمینه فرهنگ سازی کند.
به پاکستان درباره ی اقدامات تروریستی در شرق تذکر دادیم
وزیر کشور همین طور درباره ی حملات تروریستی در شرق کشور و مقابله با آنها اظهار داشت: متأسفانه در این منطقه همیشه و به دفعات عملیات تروریستی انجام شده و جمهوری اسلامی مکرراً دراین زمینه به دولت پاکستان تذکر داده است و از آنها خواسته که نسبت به این مساله مراقبت کنند.
وی اضافه کرد: دولت پاکستان برخی اقدامات را در حوزه مقابله با تروریسم در مرزها آغاز نموده و در این جهت برخی مناطق را مسدود و فنس کشی کرده است ولی این اقدام کامل و کافی نیست.
وحیدی اشاره کرد: امنیت مرزها برای همه کشورها خصوصاً جمهوری اسلامی موضوع مهمی است و با اقدامات تروریستی که احساسات عمومی را جریحه دار کرده و آثار سو امنیتی دارد، قاطعانه مقابله خواهیم کرد.

منبع: