سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
عواملی که جلوی ثبت جهانی الموت را خواهد گرفت

عواملی که جلوی ثبت جهانی الموت را خواهد گرفت

تور مسافرتی: استاندار قزوین اظهار داشت: متأسفانه ساخت وسازهای نامناسب گازرخان جلوی ثبت جهانی الموت را خواهد گرفت چون منظر طبیعی خویش را با این ساخت وسازها از دست خواهد داد.
به گزارش تور مسافرتی به نقل از ایسنا، عبدالمحمد زاهدی در کارگروه گردشگری استان که در بخشداری الموت شرقی برگزار شد، اظهار نمود: باید هر دو الموت شرقی و غربی را با هم دید و برای احیای حوزه آبریز شاهرود هم اقدام نمود.
وی اضافه کرد: امروزه تکنولوژی و فناوری ها هرچقدر پیشرفت می کنند اشتغال آن ها هم کمتر می گردد و تنها گردشگری و آی سی تی اشتغال زایی خوبی به دنبال دارند. جاذبه های تاریخی و فرهنگی و قومی و زبانی نعمت های بزرگی برای صنعت گردشگری هستند و باید قدردان این پوشش ها و خرده فرهنگ ها باشیم.

استاندار قزوین خاطرنشان کرد: از سال جاری با برگزاری جلسات مختلف برای تقویت گردشگری بعنوان مسائل اصلی استان باهدف اشتغال زایی اقدام نموده ایم و امیدواریم شاهد توسعه صنعت گردشگری استان باشیم. باید مخابرات، در روستاهای منطقه الموت نقاط تحت پوشش را موردبررسی قرار دهد و برای نصب تجهیزات مخابراتی هم همکاری لازم صورت گیرد.

زاهدی عنوان کرد: در واگذاری اراضی ملی حریم دریاچه اوان باید با عنایت به بازنگری طرح جامع ملی صورت گیرد و در طرح جامع این دریاچه همه اراضی باید با همان کاربری اولیه تعیین شده واگذار شوند.

وی تصریح کرد: مسئولیت دریاچه اوان طبق قانون بر عهده سازمان حفاظت محیط زیست است و مسئولیت توسعه گردشگری هم بر عهده سازمان گردشگری می باشد و باید به هر نحو ممکن آن دریاچه حفظ شود.

استاندار قزوین مطرح کرد: باید برای حفاظت از دریاچه از ورود هر نوع دستگاه خودرو جلوگیری کرده و مجوز ساخت وساز در حریم دریاچه داده نشود و همه مصنوعات نصب شده در حریم این دریاچه از قبیل تیر برق و کانکس و ساختمان های غیرمجاز باید حذف شوند. باید در رینگ و حریم دوم این دریاچه هم هر نوع اقدامات با نظر مشاور صورت گیرد تا از تخریب دریاچه جلوگیری شود.

زاهدی اظهار داشت: حتماً ساماندهی دریاچه تا عید فطر به صورت موقت از قبیل محل ورود گردشگران و محل پارک خودروها صورت گیرد تا رضایت گردشگران و بازدیدکنندگان در بازدیدها افزایش یابد. باید همه مسئولان دقت لازم را داشته باشند تا از هرگونه تعرض و زمین خواری در این منطقه جلوگیری شود.

استاندار قزوین اضافه کرد: تهیه و بازنگری طرح هادی در روستاهای هدف گردشگری با عنایت به توسعه گردشگری صورت گیرد و روستای گازرخان با نظر میراث فرهنگی برای جهت دهی به ساخت وسازها ساماندهی گردد.
معاون امور عمرانی استاندار اظهار داشت: منطقه الموت در حوزه گردشگری دارای ظرفیت های بالقوه ای است که می تواند بعنوان یک منبع درآمد پایدار در کنار کشاورزی آن برای مردم منطقه مطرح باشد به همین جهت باید تسهیلات بانکی به سمت ظرفیت های گردشگری هدایت شوند.

به گزارش تور مسافرتی به نقل از ایسنا، علی فرخزاد معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین در کارگروه گردشگری استان که در بخشداری رودبار الموت شرقی برگزار شد، اظهار نمود: سال قبل برای روستاهای دارای دهیاری ۲۲ میلیارد ریال و برای روستاهای فاقد دهیاری چهار میلیارد ریال تخصیص یافت.

وی ادامه داد: گازرسانی به منطقه الموت که از آرزوهای دیرینه مردم آن بود، آغازشده و احداث پست ۶۳ کیلووات انتقال برق هم در حال انجام می باشد.

معاون امور عمرانی استاندار خاطرنشان کرد: منطقه الموت در حوزه گردشگری دارای ظرفیت های بالقوه ای است که می تواند بعنوان یک منبع درآمد پایدار در کنار کشاورزی آن برای مردم منطقه مطرح باشد. برای این منظور تسهیلات بانکی را باید به سمت صنعت گردشگری این منطقه هدایت نماییم که این مسئله در دستور کار قرار دارد.

فرخزاد ادامه داد: ظرفیت خانه های بوم گردی در منطقه الموت هم بسیار بالا بوده که در صورت توسعه و تقویت آن می توان علاوه بر پذیرش توریست خارجی، مسافران داخلی را هم تحت پوشش قرار داد. همینطور در این زمینه می توان از ساختمان های بدون استفاده در منطقه و تعاونی دهیاری ها برای توسعه و تقویت گردشگری در استان اقدام نمود.

به گزارش تور مسافرتی به نقل از ایسنا، بخش رودبار الموت شرقی با ۸۵ روستای دارای سکنه و با مرکزیت شهر معلم کلایه در ۸۵ کیلومتری شمال شرق قزوین واقع شده است.