سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
معاون اداره کل میراث فرهنگی آذربایجان غربی: ترکیه از هر فرمولی برای جذب توریست استفاده می نماید

معاون اداره کل میراث فرهنگی آذربایجان غربی: ترکیه از هر فرمولی برای جذب توریست استفاده می نماید

تور مسافرتی: معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی اظهار داشت: در کشور برای عرضه خدمات به گردشگران ملزم به رعایت اصول اخلاقی و ضوابط دینی هستیم و معتقد به گردشگری حلال در مناطق تفریحی هستیم اما در کشور ترکیه چنین ضوابطی وجود ندارد و از هر فرمولی برای جذب توریست استفاده می نماید.
حسین امامی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا اظهار نمود: مقایسه با سایر کشورها معقول نیست باآنکه باید در جهت حل مشکلات زیرساختی و اطلاع رسانی دیدنی های استان بیش از این تلاش نماییم.
وی با اشاره به اینکه آذربایجان غربی دارای پتانسیل ها و جاذبه های گردشگری متنوعی است و دارای جاذبه های طبیعی کم نظیری است خاطرنشان کرد: آذربایجان غربی به لحاظ طبیعت گردی و وجود جاذبه های طبیعی جزء ۵ استان برتر کشور است و با عنایت به اینکه جاذبه های بکر متنوعی در مناطق مرزی و عشایری خود دارد سالانه مورد توجه تعداد زیادی توریست است.
امامی با اشاره به اینکه هر ساله متوسط در حدود ۲ میلیون نفر مسافر تابستانه به آذربایجان غربی سفر می کند، اظهار نمود: پیش بینی می گردد امسال شاهد افزایش ۱۰ درصدی مسافرین ورودی به استان به خاطر برگزاری جشنواره های و برنامه های متنوع تابستانی باشیم.
وی افزود: امسال نخستین جشنواره و نمایشگاه ملی گردشگری کشوری و پنجمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی همینطور جشنواره فرهنگ غذایی و گردشگری به میزبانی استان برگزار می گردد که این نمایشگاه و جشنواره ها فرصت ارزشمندی برای رونق صنعت گردشگری استان به حساب می آید.
امامی با اشاره به تعداد مسافرین وردی به استان در نوروز سال جاری اظهار نمود: ۲۰ هزار و ۲۸۰ نفر در واحدهای اقامتی استان اسکان یافتند که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۵۰ درصدی را شاهد بودیم.
وی با اشاره به اینکه سال قبل جمع مسافران ورودی به استان یک میلیون و ۸۳ هزار و ۸۵۱ نفر بودند، اضافه کرد: تعداد مسافران داخلی به استان بیش از یک میلیون و ۲۸۵ هزار و تعداد گردشگران خارجی هم ۵۹۸ هزار و ۲۱۳ نفر بودند. سال قبل یک میلیون و ۱۶۱ هزار نفر در واحدهای اقامتی استان اسکان یافتند.
امامی با اشاره به تعریف ۵ محور و مسیر گردشگری برای شناساندن جاذبه ها و پتانسیل های گردشگری و طبیعی در استان خاطرنشان کرد: مسیر شماره یک شامل مسیر ارومیه – سلماس – خوی – چایپاره، مسیر دوم شامل ارومیه- سلماس – خوی – چالدران – شوط – ماکو- بازرگان- پلدشت، مسیر شماره ۳ شامل ارومیه – اشنویه- پیرانشهر – سردشت، مسیر شماره ۴ شامل ارومیه- نقده- مهاباد – بوکان و در نهایت مسیر شماره ۵ شامل ارومیه- میاندوآب – شاهین دژ – تکاب است که اطلاعات مراکز اقامتی، بناهای تاریخی و جاذبه های گدشگری شهرهای مختلف در طول مسیرها مشخص شده و با استفاده از کتابچه های گردشگری در بناهای تاریخی، ادارات میراث فرهنگی استان به گردشگران عرضه می گردد.