سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
آب انبار صفوی سمنان از فاضلاب معابر نجات می یابد

آب انبار صفوی سمنان از فاضلاب معابر نجات می یابد

تور مسافرتی: رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سمنان از آغاز مرمت و ساماندهی آب انبار بالا زاوقان شهر سمنان شروع شد.
به گزارش تور مسافرتی به نقل از ایسنا، حمیدرضا دوست محمدی با بیان این خبر اضافه کرد: این آب انبار که از یادگاران دوره صفویه است، در سال های گذشته به دلیل ترکیدگی انشعاب آب شهری و هدایت نادرست فاضلاب معابر و عدم رسیدگی توسط متولیان بنا دچار صدمه های شدیدی در ناحیه پوشش و دیواره مخزن شده بود.
وی ادامه داد: این اداره با هدف رعایت حقوق شهروندی اهالی محدوده و برای رفع خطر، مبادرت به عقد قرارداد مرمتی اضطراری با رویکرد بازسازی دیواره و سقف سنگی مخزن آب انبار و ایزوله حفاظتی بام کرده است.
دوست محمدی اظهار داشت: مرمت این بنای تاریخی، سبب رفع خطرات از اهالی محل، حفاظت از این یادگار تاریخی عصر صفوی و حفاظت از قسمتی از پازل مجموعه آب پخش کن سمنان می گردد.
رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سمنان خواهان تخصیص کاربری و احیای بنای تاریخی آب انبار بالا زاوقان توسط متولیان بنا شد و تصریح کرد: حفظ و احیای این بنای تاریخی، علاوه بر هویت بخشی به محله، از بروز صدمه های آینده به این اثر ملی جلوگیری می کند.
بنای تاریخی آب انبار بالا زاوقان که در محله زاوقان شهر سمنان واقع شده، از عناصر صنعتی تاریخی در رابطه با آب پخش کن سمنان است که در سال ۸۱ به شماره ۵۸۳۱ در لیست آثار ملی به ثبت رسیده است.