سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
گزارش میدانی خبرنگار مهر از وضعیت امروز ارائه حواله های سفر آخر مهلت حواله ارزی سفر، فردا ارز می دهیم نمی دانیم به چه نرخی

گزارش میدانی خبرنگار مهر از وضعیت امروز ارائه حواله های سفر آخر مهلت حواله ارزی سفر، فردا ارز می دهیم نمی دانیم به چه نرخی

تور مسافرتی: بانک های عامل پرداخت حواله ارز مسافرتی تنها تا ساعت ۱۳ امروز نرخ دولتی به مسافران را اعلام نمودند بعضی از آنها می گویند امروز اخرین مهلت عرضه حواله بود.

به گزارش تور مسافرتی به نقل از مهر، چند ساعت پیش سیاست های جدید ارزی توسط بانک مرکزی اعلام گردید و شامگاه روز گذشته یکشنبه ۱۴ مرداد ماه، عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی در برنامه گفت وگوی ویژه خبری حضور یافت و درباره ارز مسافرتی اظهار داشت: ارز مسافرتی از این به بعد آزاد است ولی کسانی که حواله دریافت کرده اند می توانند با نرخ قبلی، ارز خویش را دریافت نمایند.
همتی اضافه کرد: باتوجه به مشکلاتی که در ماه های اخیر تولید شده؛ زین پس با تصمیم دولت خرید و فروش ارز مجددا توسط صرافی ها انجام می گیرد و بدین سان متقاضیان ارز مسافرتی و خدماتی می توانند ارز مورد نیاز خویش را با استفاده از صرافی ها تأمین کنند.
امروز بامداد اما بانک هایی که حواله ارزی مسافران را دریافت می کردند مملو از مسافرانی بودند که با مدارک خود جهت گرفتن حواله ارزی به بانک ها مراجعه نموده بودند. آنها تا ساعت ده بامداد منتظر ماندند تا بانک، نرخ امروز یورو و دلار را به آنها اعلام نماید که در نهایت در بانک های ارزی یورو به نرخ ۵ هزار و ۱۵۰ تومان به فروش رسید.
در ساعات نزدیک به ۱۲ ظهر که دیگر بانک ها نسبت به عرضه ارز دولتی اقدام نمی کردند بر جمعیت مسافران در بانک ها افزوده می شد تا اینکه متصدیان بانک ها به مردم اعلام نمودند که تنها تا ساعت ۱۳ حواله ارزی داده می شود.
اکنون هر رجوع کننده به بانک های عامل حوالی میدان فردوسی با این پاسخ مواجه می گردد که ارز مسافرتی تا یک ساعت دیگر یعنی ساعت ۱۴ به کسی داده نمی گردد و اگر کسی امروز بلیتش صادر شده با شد یا ویزا بگیرد، فردا از گرفتن حواله ارزی محروم است. برخی دیگر از متصدیان بانک ها می گویند که هنوز به ما ابلاغ نشده آیا فردا هم می توانیم حواله ارزی بدهیم یا نه. همه چیز فردا سه شنبه مشخص می گردد.
از سوی دیگر و از آنجائیکه رئیس بانک مرکزی گفته بود از این پس متقاضیان ارز مسافرتی به صرافی ها رجوع کنند، از صبح، مسافران در جلوی درب صرافی های میدان فردوسی در رفت و آمد بودند اما همچنان با کاغذهای پشت شیشه که نوشته شده بود: «خرید و فروش ارز تا اطلاع ثانوی انجام نمی شود» مواجه می شدند.
مردم و مسافران در حوالی صرافی ها هنوز هم در رفت و آمد هستند تا ببینند بالاخره چه زمانی این کاغذها از روی شیشه صرافی ها برداشته می گردد. صراف ها به مردم و کسانی که می خواهند ارز حتی برای سفر خود خریداری کنند، می گویند« از فردا می فروشیم اما هنوز نمی دانیم به چه نرخی.»
در صرافی ها امروز دوشنبه نمی توان هیچ ارزی خریداری کرد یا فروخت. از طرفی دلالان همچنان نرخ های متفاوتی اعلام می کنند. یورو از ده هزار و ۵۰۰ تومان خریده می گردد تا ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان. دلار هم در این بازار غیر قانونی هم اکنون از ۹ هزار تومان تا ۹ هزار و ۵۰۰ تومان خرید و فروش می گردد.