سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
کشف عتیقه جات هزاره اول پیش از میلاد با دستگیری یک قاچاقچی

کشف عتیقه جات هزاره اول پیش از میلاد با دستگیری یک قاچاقچی

تور مسافرتی: فرمانده یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از کشف اشیای تاریخی هزاره اول پیش از میلاد آگاهی داد و اظهار داشت: قاچاقچی که قصد فروش این عتیقه جات را داشت، دستگیر شد.
به گزارش تور مسافرتی به نقل از ایسنا، سردار امیر رحمت اللهی از کشف و ضبط ۱۰۶ قلم عتیقه متعلق به هزاره اول پیش از میلاد آگاهی داد و اظهارکرد: ماموران یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به دنبال دریافت گزارش مردمی، اشیای تاریخی متعلق به هزاره اول پیش از میلاد و سکه های دوران سلوکی و اشکانی را در شهرستان هرسین استان کرمانشاه کشف کردند.
وی با اشاره به اینکه اشیای کشف شده اقلام فرهنگی و تاریخی با ارزشی هستند، اضافه کرد: در بررسی های فنی توسط کارشناسان سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، اصالت اشیاء مکشوفه تایید و قدمت آنها به دوران پیش از میلاد – سلوکی و اشکانی تخمین زده شد.
فرمانده یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: قاچاقچی که قصد فروش اشیای تاریخی در شهرستان هرسین را داشت، دستگیر شد.
طبق گزارش سایت پلیس، سردار رحمت اللهی با اشاره به اینکه اشیای کشف شده شامل؛ مجسمه گیلگمش، ریتون سفالی، کاسه مفرغی و سکه است، اظهار داشت: شهروندان پلیس را در حفظ اموال و اشیای فرهنگی وتاریخی که متعلق به همه ایرانی ها و نسل های بعدی است یاری کنند و اخبار مربوط به میراث فرهنگی را به شماره تلفن ( ۰۹۶۶۲) که به صورت ۲۴ ساعته فعال است، اطلاع رسانی کنند.