سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
چالش های تپه باستانی سیلک مورد بررسی قرار گرفت

چالش های تپه باستانی سیلک مورد بررسی قرار گرفت

به گزارش تور مسافرتی جلسه سیلک و چالش های آن با نگاهی به اهمیت و لزوم حفظ و توسعه، برنامه ها و چشم انداز آینده برگزار گردید.
به گزارش تور مسافرتی به نقل از روابط عمومی معاونت میراث فرهنگی در این نشست که با حضور اعضاء راهبردی، معاون میراث فرهنگی کشور، معاون وزیر راه و شهرسازی، مدیرکل، معاون و کارشناسان امورپایگاهها، رئیس دفتر فنی استانداری اصفهان، نایب رئیس شورای شهر و معاون شهرسازی ومعماری شهرداری کاشان، مدیرکل ومعاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان برگزار گردید چالش های محوطه باستانی سیلک با تاکید بر مسائل و مشکلات در رابطه با این محوطه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
«فرهادعزیزی زلانی» مدیرکل امور پایگاه ها با بیان این مطلب اظهار داشت: دراین جلسه با ارائه تاریخچه، جستجوهای باستان شناختی صورت گرفته در این محوطه از سال ۱۳۱۰ تا کنون و مشکلات و معضلات پیش رو با عنایت به واقع بودن این تپه در مرکزشهری از جانب جواد حسین زاده ساداتی مدیر پایگاه سیلک مباحث و موضوعات مهمی در مورد آزاد سازی حریم این اثر تاریخی عنوان شد که به تصویب اعضاء شورای راهبردی هم رسید.
به قول وی در این نشست پیرو مذاکرات صورت گرفته در مورد تعداد پلاک های واقع درحریم، زمین های معوض، بازبینی طرح جامع و طرح تفضیلی، وضعیت تملک پلاک های موجود، تولید موزه، مصوبات پیشین و…. قرار شد گزارشی از پیشرفت پروژه فتح المبین ( زمین های در نظر گرفته شده بعنوان معوض پلاک های واقع در عرصه و حریم )توسط شهرداری در اسرع وقت تهیه و ظرف مدت یک ماه به شورای عالی عرضه شود.
عزیزی با اشاره به اینکه در این نشست مقرر شد کمیته ساماندهی و آزادسازی عرصه سیلک در سطح استان ظرف یک هفته تشکیل گردد افزود: همینطور پیشنهاد شد کمیته مشترکی از نمایندگان، استانداری، راه و شهرسازی، میراث فرهنگی و شهرداری تشکیل شده و زمین های قابل معوض بررسی و پیشنهاد شود.
مدیرکل امور پایگاهها با اشاره به معرفی نمونه های مشابه این تپه در جهان و اقدامات صورت گرفته اضافه کرد: در این نشست بر طراحی، راه اندازی و مکان یابی موزه در همجوار تپه تاریخی سیلک با پایین ترین میزان مداخله در منظر تپه تاکید گردید.