سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
تاکید سفیر اندونزی بر همکاری های گردشگری دو کشور

تاکید سفیر اندونزی بر همکاری های گردشگری دو کشور

تور مسافرتی: حمایت و تشویق بیشتر از ادامه همکاری های آموزشی، گردشگری و برگزاری نشست بین ایران و اندونزی خصوصاً در حوزه خوراک و آشپزی، مورد تاکید سفیر اندونزی در ایران قرار گرفت.

به گزارش تور مسافرتی به نقل از مهر، اوکتاویان علیم الدین سفیر اندونزی در ایران که در ضیافت آغازین دوره آموزشی تشریفات و پذیرایی سخن می گفت، با اشاره به تجربه های خود در مورد رستوران های ایرانی که تلاش نموده اند تا هویت خاص خودرا حفظ کنند و پذیرایی متفاوتی از مهمانان خود داشته باشند، آنها را مکان هایی جذاب برای دیدار خارجی ها دانست.
وی تاکید کرد که آنچه برای مردم اهمیت دارد، کیفیت غذاست نه کمیت آن و برگزاری نشست های تخصصی درزمینهٔ غذا و پذیرایی می تواند به تبادل تجربیات میان متخصصان دو کشور درزمینهٔ شناخت، معرفی و بازاریابی غذاهای ایران و اندونزی کمک نماید.
سفیر اندونزی در ایران با اشاره به اینکه حمایت ها و همکاری های این حوزه ها می تواند در سطوحی بالاتر، بین وزارت توریسم اندونزی و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری باز صورت گیرد.
وی توجه به تبادلات تجربیات در حوزه خوراک، تشریفات و پذیرایی را ازجمله بندهای جدید تفاهم نامه های همکاری های گردشگری میان مراکز علمی دو کشور، عنوان نمود.
علیم الدین همین طور بر ادامه و گسترش همکاری های حوزه کشاورزی میان دو کشور تاکید کرد و اضافه کرد: خرمای ایران یک محصول شناخته شده در بین مردم اندونزی است و این اتفاق می تواند در مورد دیگر محصولات کشاورزی ایران مثل زعفران، پسته و… بیافتد همانطور که ایرانیان باز می توانند از ادویه های اندونزی استفاده کنند یا میوه هایی مثل موز که موردعلاقه ایرانی هاست و یا دیگر میوه های استوایی…
بنابراین وقتی از کشاورزی، تجارت و گردشگری صحبت می نماییم باید روی ترکیب آنها باهم باز تمرکز نماییم و با گسترش ارتباطات بین سازمان ها، مراکز علمی مرتبط و وزارتخانه ها، علم خوراک و تغذیه را بعنوان یکی از زمینه های اصلی همکاری قرار دهیم.
در ادامه این نشست علی زمانی استاد دانشگاه و دبیر علمی ایده بازار صنعت خوراک و نوشابه در دانشگاه امیرکبیر باز با تاکید بر همکاری های مشترک اظهار داشت: ایران و اندونزی دو کشور مسلمان هستند و می توانیم با تاکید بر اشتراکات فرهنگی تعاملاتمان را گسترش دهیم.
علی زمانی در حاشیه این نشست اظهار داشت: متأسفانه ما در تربیت نیروی انسانی متخصص در نمایش خدمات گردشگری فاصله بسیاری با استاندارهای جهانی داریم، سال هاست که مؤسسات آموزشی و دانشگاه های ما روی سوژه نوشیدنی و خوراک کار می کنند بی آنکه توجهی به سوژه مهمانداری و میهمان نوازی داشته باشیم.
وی اضافه کرد: هرچند که در سال های اخیر تلاش های برای آموزش نیروی انسانی انجام شده ولی به ندرت شاهد برگزاری سمینارها و دوره های آموزشی در رابطه با آشپزی و پذیرایی با همکاری یک دانشگاه های خارجی در ایران بوده و هستیم.
علی زمانی درباره نحوه پذیرایی هتل ها و رستوران ها اظهار داشت: نیروهای خدماتی گردشگری کشور هنوز نمی دانند که منظور از پذیرایی چیست؟ ازآنجاکه آموزش های استانداردی در این خصوص صورت نمی گیرد، افراد با حداقل دانش پذیرایی با مهمانان مواجه می شوند و با برداشت شخصی خود با میهمان رفتار می کنند، درحالی که برای تک تک رفتارهای نیروهای خدماتی قواعد و استاندارهایی علمی وجود دارد.
وی اضافه کرد: غذاهای اقوام سفرای فرهنگی کشورهاست. ما با این منابع و فرهنگ غنی در این زمینه بسیار عقب هستیم و توسعه بدون آموزش امکان پذیر نخواهد بود.
وی اضافه کرد: تلاش ما این است بتوانیم با استفاده از تجارب خوب کشور اندونزی دانش خود درزمینهٔ خوراک، نوشابه، تشریفات و پذیرایی را مطابق با استانداردهای جهانی توسعه داده و اطلاعاتمان را به روز نماییم.گفته علی زمانی این دوره به مدت هفت روز در دو سطح مقدماتی و پیشرفته برگزار می گردد و طی آن دانشجویان با موضوعات روز «تشریفات و پذیرایی» و «مدیریت توسعه مهمانداری و سرویس» آشنا خواهند شد.