سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
سیزدهمین دوره ایران، مرز پرگهر به پایان رسید

سیزدهمین دوره ایران، مرز پرگهر به پایان رسید

به گزارش تور مسافرتی سیزدهمین دوره طرح ملی «ایران، مرز پرگهر» که با هدف بازدید نظام مند دانشگاهیان از طرح های کلان صنعتی، پروژه های ملی و مواریث تاریخی و طبیعی کشور برگزار می شود، به پایان رسید.
به ایسنا به نقل از روابط عمومی مرکز گردشگری علمی- فرهنگی دانشجویان ایران، رحیم یعقوب زاده، رئیس این مرکز و طرح ملی “ایران، مرز پرگهر”، توضیح داد: طی برگزاری این طرح در طول ۱۳ سال، بیشتر از ۹۱۵۰۰ نفر از دانشجویان سراسر کشور در ۲۵۸۰ اردو از مراکز و پارک های فناوری، شرکت های دانش بنیان، پژوهشگاه ها، نیروگاه ها، واحدهای تولیدی و خدماتی و هم سایت های تاریخی و مواریث فرهنگی بازدید کرده اند تا با اقدامات شاخص انجام شده بعد از انقلاب اسلامی آشنا گردند.
او به برگزاری اردوهای علمی-فرهنگی در چارچوب سیزدهمین دوره این طرح ویژه بنیاد ملی نخبگان و سازمان جوانان جمعیت هلال احمر اشاره نمود و اضافه کرد: در این دوره علاوه بر بازدید دانشجویان دانشگاه های سراسر کشور از مراکز علمی و مواریث تاریخی تمدنی، بازدید ویژه مستعدین تحت پوشش بنیاد ملی نخبگان و همینطور همکاری در اجرای بازدیدهای علمی-فرهنگی ویژه اعضای دانشجویی و دانش آموزی سازمان جوانان جمعیت هلال احمر کشور با عنوان اردوهای نشاط و امید صورت گرفت.
وی افزود: این مراسم با محوریت “شهر گردشگر” بر شناسایی نقاط قوت و کاستی های شهرهای کشور برای پیشبرد گردشگری، آشنایی با الگوهای جهانی و تجربیات موفق ملی برای ایجاد شهر گردشگر، تمرکز دارد.
یعقوب زاده اظهار داشت: در این مراسم از واحدهای برگزیده مجری، مراکز صنعتی و فناورانه که بیشترین همکاری را در هماهنگی و اجرای بازدیدها داشته اند و هم دانشجویان فعال شرکت کننده در طرح تقدیر می شود.
رئیس مرکز گردشگری علمی- فرهنگی دانشجویان ایران خاطرنشان کرد: این مرکز وابسته به جهاد دانشگاهی با هدف برقراری ارتباط بین صنعت و دانشگاه و ایجاد روحیه خودباوری و انسجام ملی و شناساندن دستاوردهای علمی و فناورانه ایجادشده و توسعه یافته بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی و هم مواریث و تنوع فرهنگی اقصی نقاط کشور به دانشگاهیان و نخبگانِ جوان، طرح ملی ایران مرکز پرگهر را به صورت سالانه برگزار می نماید.
یعقوب زاده اظهار داشت: مراسم اختتامیه سیزدهمین دوره طرح در تاریخ ۲۰ اسفندماه از ساعت ۱۰ تا ۱۲ در محل سالن شهید دهشور دانشکده علوم دانشگاه تهران برگزار می گردد.
همینطور علاقه مندان برای ثبت نام و شرکت در این مراسم می توانند به کانال مرکز @istta رجوع کنند یا با شماره تلفن های ۶۶۴۹۱۲۲۲ و ۶۶۴۹۱۱۳۶ تماس بگیرند.