سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
افتتاح مجدد موزه ادب و عرفان اهر پس از ۷ سال بعلاوه تصاویر

افتتاح مجدد موزه ادب و عرفان اهر پس از ۷ سال بعلاوه تصاویر

به گزارش تور مسافرتی در مراسمی با حضور مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی و تعدادی از مسئولان و مردم اهر پس از قریب به ۷ سال موزه ادب و عرفان شیخ شهاب الدین اهری، افتتاح و برای بازدید عموم آزاد شد.
به گزارش تور مسافرتی به نقل از ایسنا، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در مراسم بازگشایی این موزه ضمن قدردانی از زحمات کلیه مسئولان و خبرنگاران این منطقه در پیگیری مکرر مرمت و افتتاح این مجموعه تاریخی و فرهنگی شهرستان اهر اظهار داشت: امروز شاهد به ثمر رسیدن این امر و بازگشایی باردیگر این موزه در سه سالن و سرسرای بقعه شیخ شهاب الدین اهری هستیم.
مرتضی آبدار اضافه کرد: متأسفانه در اثر زلزله سال ۱۳۹۱ ارسباران این موزه که در محل ساختمان بقعه شیخ شهاب الدین است گرفتار صدمه جدی شد که با همکاری و همراهی دانشگاه هنر اسلامی عملیات مطالعاتی، آغاز و مرمت و بازسازی بنا توسط سازمان میراث فرهنگی آغاز شد.
وی افزود: با عنایت به حساسیت های ویژه بنای تاریخی طی گذشت چند سال از جانب اداره میراث فرهنگی بالاخره این تلاش ها به ثمر نشست و امروز شاهد افتتاح این موزه و مرمت بقعه تاریخی شیخ شهاب الدین اهری هستیم.

وی ادامه داد: امروز با افتخار می گوئیم تمام تلاش های ما برای بازسازی و مرمت این مجموعه پرارزش به نحو شایسته جواب داده و اغلب موارد مرمتی این پروژه به اتمام رسیده است و طرح های جدیدی هم برای توسعه این مجموعه داریم که با همراهی مردم و مسئولان می توان در آینده شاهد شاهد رونق این بنای تاریخی در منطقه باشیم.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ادامه از تشکیل هیئت امنا برای مجموعه باغ مزار شیخ شهاب الدین اهری هم اطلاع داد.
وی ادامه داد: امیدواریم با مشارکت مردمی در اداره بناهای تاریخی در چارچوب هیئت امنا بتوانیم زمینه مشارکت مردم را در این زمینه بیشتر از پیش افزایش دهیم.
آبدار در انتها از پیش قدمی دانشگاه علوم پزشکی در آزادسازی حریم بقعه شیخ شهاب قدردانی کرد و اظهار داشت: امیدواریم سایر ادارات و نهادها هم در آزادسازی بموقع محل اطراف این بقعه تاریخی نهایت همکاری را انجام دهند.
گفتنی است برای مرمت و بازسازی بقعه شیخ شهاب الدین اهری و موزه ادب و عرفان بیشتر از ده میلیارد ریال هزینه شده است.