سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
جشنواره موج سواری در چابهار برگزار می گردد

جشنواره موج سواری در چابهار برگزار می گردد

به گزارش تور مسافرتی معاون گردشگری استان سیستان و بلوچستان خبر داد: جشنواره موج سواری ۳۰ خردادماه در منطقه چابهار برگزار می گردد.
به گزارش تور مسافرتی به نقل از ایسنا، نشست هماهنگی جشنواره گردشگری موج سواری در منطقه آزاد چابهار برگزار گردید. معاون گردشگری استان سیستان و بلوچستان با اشاره به آماده کردن مقدمات برگزاری این جشنواره در ایام سه شنبه و چهارشنبه این هفته با حضور شرکت کنندگان و برگزاری کلاس داوری و دوره های آموزشی، اظهار داشت: همزمان با افتتاحیه این جشنواره، برنامه های آئینی همچون موسیقی محلی اجرا و نمایشگاه صنایع دستی، سیاه چادر عشایری با سرو غذاهای محلی در مکان جشنواره به منظور معرفی ظرفیت های استان به میهمانان و گردشگران، برپا می شود.
میرحسینی خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری این جریان گردشگری توزیع سفر در تابستان است تا با پدیده جدید موج سواری نگاه را به این استان معطوف کرده و علاقمندان گردشگری ورزشی را به منطقه جذب نماییم.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان بیان کرد: اجرای این برنامه ها به لحاظ اجتماعی نوعی حس تعلق خاطر، شور و نشاط اجتماعی برای جامعه محلی بوجود می آورد و از سویی با افزایش حضور گردشگران، شاهد افزایش اقامت در تأسیسات گردشگری همچون اقامتگاه های بوم گردی و ایجاد اشتغال پایدار خواهیم بود.
وی اظهار داشت: برد بین المللی موج سواری، فرصت بازاریابی بین المللی را فراهم می آورد تا از این طریق شاهد افزایش حضور توریستهای خارجی هم در استان شویم.
او خاطرنشان کرد: صنعت توریسم در عصر کنونی یکی از منابع مهم درآمد و همچون عوامل مؤثر بر تبادلات فرهنگی بین کشورها است و بعنوان گسترده ترین صنعت خدماتی جهان جایگاه ویژه ای دارد، ازاین رو خیلی از کشورها به دنبال افزایش بیشتر از پیش منافع خود از این فعالیت بین المللی هستند.
میرحسینی اظهار داشت: گردشگری ورزشی بخش جدیدی از گردشگری در چند دهه اخیر به حساب می آید، به صورتی که گردشگری و ورزش مکمل همدیگر شناخته می شوند، ارتباط میان گردشگری و ورزش نوع جدیدی از گردشگری را بوجود آورده که ساختاری نوین و جامع را برای پرکردن اوقات فراغت و تفریح همراه با نشاط روحی و جسمی و اجتماعی انسان ها در این صنعت انسان محور و انسان ساز بوجود آورده است.