سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
زنده شدن باردیگر گردشگری سریلانکا پس از بمب گذاری

زنده شدن باردیگر گردشگری سریلانکا پس از بمب گذاری

به گزارش تور مسافرتی صنعت توریسم « سریلانکا» بعد از حادثه بمب گذاری روز عید پاک با روند رشد سریع تر از سطح انتظارات روبه رو بوده است.
به گزارش تور مسافرتی به نقل از فرانس ۲۴، بعد از آن که حملات مرگبار تروریستی بیست و یکم آوریل «سریلانکا» جان بسیاری را گرفت، این کشور با خروج تعداد زیاد گردشگران و آمار قابل توجه لغو اقامت در هتل ها مواجه گردید.
به قول «سامارویرا»، وزیر اقتصاد «سریلانکا»، حالا نه تنها هتل های این کشور مملو از توریستهای داخلی است، بلکه روند بازگشت گردشگران اروپایی به این کشور هم شروع شده است.
وزیر اقتصاد این کشور در ابتدا معتقد بود به دنبال این حادثه، صنعت توریسم سریلانکا ۳۰ درصد از درآمد خویش را که معادل ۱.۵ میلیارد دلار است، از دست خواهد داد، اما با روند بازگشت گردشگران به این کشور، او اعتقاد دارد زیان مالی در این عرصه کمتر از یک میلیارد دلار خواهد بود.
« ساماراویرا» بیان کرد: «کم کم فکر می نماییم اوضاع به وخامت آن چه می پنداشتیم نبوده و رزرو هتل ها باردیگر شروع شده است.»
او اعتقاد دارد، بعد از تحمل بحران های گوناگون در پنج سال گذشته، این کشور بعد از بازیابی آرامش می تواند از رشد پنج درصدی سالانه برخوردار شود.
ویرز اقتصاد سریلانکا با اشاره به بحران های ناشی از سیلاب ها، خشکسالی ها و مشکلات سیاسی این کشور در سال ۲۰۱۸ و حملات سال ۲۰۱۹ بیان کرد، تحمل پنج سال قبل برای سریلانکا کار آسانی نبوده است.
«ساماراویرا» امسال به پارلمان اعلام کرد، کشمکش های سیاسی زیان یک میلیارد دلاری را برای اقتصاد این کشور به دنبال داشته است.
سریلانکا در اواخر امسال انتخاب ریاست جمهوری را پیش رو دارد.