سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
ممنوعیت تردد اتوبوس های توریستی در پاریس

ممنوعیت تردد اتوبوس های توریستی در پاریس

به گزارش تور مسافرتی معاون شهرداری پاریس اعلام نمود به علت مشکلات ناشی از حضور پرشمار گردشگران در شهر مقرر است از تردد اتوبوس های توریستی در مرکز شهر جلوگیری شود.
به گزارش تور مسافرتی به نقل از رویترز، «امانوئل گرگوری» معاون شهردار فرانسه در گفتگو با یک روزنامه فرانسوی بیان کرد وضعیت حضور گردشگران در شهر پاریس به اندازه شهرهای ونیز و بارسلون بحرانی نیست اما ساکنان پاریس از افزایش روز افزون اتوبوس های توریستی در شهر شکایت دارند و بنابراین استفاده از این اتوبوس ها دیگر در مرکز شهر مورد استقبال قرار نخواهد گرفت.
وی همینطور هدف از این طرح را تشویق کردن گردشگران به پیاده روی، دوچرخه سواری و استفاده از حمل و نقل عمومی عنوان نمود. شهر پاریس در انتظار تصویب قوانین جدید است تا بر مبنای آن حجم ترافیک اتوبوس ها کاسته شود و با ایجاد پارکینگ های خارج از شهر، از ورود آنها به مرکز شهر ممانعت شود.
قوانین جدید حمل و نقل در فرانسه این قدرت را به مسئولان شهری می دهد تا قوانین محلی ترافیکی اتخاذ کنند و راه های حمل و نقل جایگزین چون دوچرخه و اسکوترهای برقی را ترویج کنند.
معاون شهردار فرانسه هم تصریح کرد گردشگران هم مانند همه افراد دیگر می توانند از وسایل حمل و نقل دوستدار محیط زیست و یا از حمل و نقل عمومی استفاده کنند.
سال قبل در مجموع ۵۰ میلیون نفر از شهر پاریس دیدن کردند؛ علیرغم این که ناآرامی هایی در شهر همچون اعتراض های خیابانی جلیقه زردها از ماه نوامبر شروع شده بود. فرانسه هم سال قبل از ۸۹.۴ میلیون توریست میزبانی و عنوان پربازدیدترین کشور جهان را حفظ کرد. در سال ۲۰۱۷ فرانسه ۸۶.۹ میلیون توریست داشت.