سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
معاون رئیس جمهور خبر داد؛ اجرای ۱۹۰۰پروژه حوزه گردشگری با سرمایه گذاری ۱۸۰هزار میلیاردتومان

معاون رئیس جمهور خبر داد؛ اجرای ۱۹۰۰پروژه حوزه گردشگری با سرمایه گذاری ۱۸۰هزار میلیاردتومان

به گزارش تور مسافرتی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور اظهار داشت: ۱۹۰۰ پروژه حوزه گردشگری با حجم سرمایه گذاری ۱۸۰هزار میلیارد تومان در کشور در حال اجرا می باشد.

به گزارش تور مسافرتی به نقل از مهر، علی اصغر مونسان بامداد دوشنبه در جریان بازدید از یک مجتمع گردشگری در شهر نراق از توابع دلیجان، در جمع خبرنگاران گفت: طی سال قبل نسبت به سال پیش از آن، ۵۲ درصد رشد ورود توریست به کشور را داشتیم یعنی آمار به ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار توریست رسید و امسال طی سه ماه نخست سال جاری نیز حوزه گردشگری، ورود گردشگران به کشور، ۴۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد نشان داده است.
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور اضافه کرد: این حجم توریست که به کشور وارد شده است حتما استان مرکزی هم همچون سایر نقاط از آن هم برخوردار شده است.
وی در بخش دیگر سخنان خود افزود: الان بیشتر از ۱۹۰۰ پروژه در حوزه گردشگری در کشور در دست اجرا داریم که حجم سرمایه گذاری آن حدود ۱۸۰ هزار میلیارد تومان است.
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور عنوان کرد: پیش بینی می شود که حدود ۷۰ درصد این پروژه ها تا اختتام دولت دوازدهم و سال ۱۴۰۰، به اتمام برسد و از این ۱۹۰۰ پروژه، حدود ۵۰۰ پروژه هتل سازی می باشد که عدد بسیار قابل توجهی است.
مونسان بیان کرد: طی دو سال فعالیت دولت دوازدهم بیشتر از سه هزار و ۹۰۰ موافقت اصولی با مراکز گردشگری در کشور صادر شده و این نشان داده است که سرمایه گذار در گردشگری با اقبال روبرو شده است و روز به روز حجم سرمایه گذاری در حوزه گردشگری بیشتر می شود.
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور اشاره کرد: امیدواریم حوزه گردشگری در کنار اقتصاد نفتی قرار بگیرد. هم اکنون حدود یک میلیون محدوده شناخته شده گردشگری در کشور وجود دارد و بودجه های دولتی کفاف ساماندهی این همه را نمی دهد و باید از مشارکت مردم و سرمایه گذاران کمک بگیریم.
وی اشاره کرد: در این سفر اعتبار مطلوبی برای رسیدگی به ظرفیت های گردشگری استان مرکزی پیش بینی خواهد شد، خصوصاً بناهایی که سرمایه گذار شاید تمایل نداشته باشد روی آن سرمایه گذاری کند، امیدواریم استانداری مرکزی نیز در این زمینه با ما همراهی کند.

منبع: